Jump to content

Loslengde med Lavt stoffskifte


Troll

Recommended Posts

Har en hund med lavt stoffskifte som selvfølgelig går på Medesin for dette. Hunden er veldig god til å ta ut, og har kanon jaktlyst hele dagen. Men loslengden blir på Max 5-10 min da blir det tap som han jobber fint(?)med uten å løse. Den siste tiden har jeg hjulpet litt med ett par glefs som "takk" og nytt tapsarbeid. Er dette bare pga stoffskifte eller er det noe annet som ligger bak? Noen som har erfaring? Dette er en støver på 7 år.

Link to comment
Share on other sites

Hunden har jaget "greit nok" men har hatt en voldsom tilbakegang de siste 2sesonger. Nesemidd er han behandlet for med både det ene og det andre. Spørsmålet som vætrinær ( kanskje ingen) kan svare på er om det er stoffskifte som gjør dette. Nå er dette med stoffskifte såpass vanlig at noen kanskje har erfaring her?

Link to comment
Share on other sites

Hadde en dunker med lavt stoffskifte for noen år tilbake, og hunden hadde nok dette problemet allerede fra "barnsben" av. Avlivet han i 2011.

 

Ettersom allmenntilstanden hans ble forverret kunne han jage så lenge han orket (normalt 30min >) før han gav seg og la seg ned på stedet hvil. På slutten ble han måtte han ha flere hviledager å komme seg på etter en kort los fordi han rett og slett var for støl og stiv.

 

Så, lostidene ble kortere, men jeg tror det var på grunn av at det ikke var igjen krefter og energi i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...