Jump to content

tennstempel på hagle.


ingalill

Recommended Posts

hei, eg har ein hagle av typen baikal. Det er ein sideliggende dobbeltløper. begge tennstiftene funker uten amunisjon, men kun høyre løpet funker med amunisjon. har prøvd litt forskjellig amunisjon, alle funker i høyre løp, men ikkje venstre. eg får ikkje trekt av på venstre løp når eg har amunisjon i. hva kan vere grunnen til dette? kan det vere sikringen, tennstempelet, eller noe annet?

Takk for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Hei, har du en gammel baikal sideligger, er det store sjanser for at det mekaniske systemet inne i hagla heter for anson deeley.

For å gjøre en lang historie kort, sitter tennstiften som slår av tennhetta på patronen, fast oppe på toppen av hanen og er en del av selve hanen. Det er ikke uvanlig att tennstiften knekker av selve hanen på dette systemet og du vil da få tatt avtrekk men du får ikke avfyring da hanen ikke når ut til tennhetta når tennstiften oppe på toppen av hanen mangler.

 

Det er ofte veldig enkelt å se om tennstiften mangler da du bare kan ta avtrekk på begge avtrekkerene, ta av forskjeftet og løpet. Se så inn i de to hullene der tennstiftene kommer ut. Da skal du kunne se att tennstiftene stikker ut av hullene. Er det derimot ingenting som stikker ut av det ene hullet og du bare ser att det er svart inni der, så er tennstiften knekt og du må da helst ha en ny hane. However, det går an å ta ut den ødelagte hanen, bore ett hull der den ødelagte tennstiften sto, å så sette inn en bortange å forme den til en ny tennstift. Det sier seg selv at man da må vite hva man gjør, men det har blitt gjort :-D

 

håper att dette kunne hjelpe deg litt og så sender jeg med en link som viser anson deeley systemet. På dette bildet kan du se tennstiften som står oppe på selve hanen, å som jeg mistenker er den delen som har gått av.

 

https://www.google.no/search?q=anson+de ... 3B700%3B12" target="_blank" target="_blank

 

mvh norw.hunter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...