Jump to content

Kan noen med QuickLoad sjekke noen data?


Flabbe

Recommended Posts

Hei

 

Kan noen av dere sjekke følgende lading i QuickLoad, og poste screenshot av resultatet her i tråden, screenshot av innmatingsdata (kule hylse og krutt) og trykk og hastighetskurve, samt resultat, samt QuickTarget setup og diagram (kulebane, kan den vise ut til 300 meter?)

 

Kaliber 9.3x62

Kule Lapua Mega 285grains/lengde 30mm

Kulehold: 9mm

Hylse(Lapua)/Patronlengde: 62/83mm

Krutt Vihtavuori N150 - 58,5 grains

Løplengde: 51 cm

Rifle: Tikka T3 (om det har betydning)

Link to comment
Share on other sites

30Ihmsa

 

Mange takk skal du ha. Ser vel ut til at jeg kan putte litt mer grains i den ladinga, men samlinga er foreløpig bra, og er innenfor sikkerhetsmarginene.

 

Takk for tips om Strelok. Jeg har bare et spørsmål vedr. Strelok, og det er "ballistic coeffisient(G1)". Hvor finner en det for min kule?

Link to comment
Share on other sites

Heisan, låner tråden litt da jeg også gjerne skulle hatt litt hjelp!

Har en 8x57IS med god pipe på 56cm.

Har Geco hylser og 180g Hornady GMX.

Tenkte å lade med 50g N150 og OAL på 80mm som sikkert skulle funke fin fint. Forøvrig maxladning med Lapua Naturalis i samme vekt!

Har også URP på hylla, og forde erfaringen er at 8x57 oppfører seg bedre desto fullere hylsa er, lurer jeg på om jeg har mere å hente på hastighet ved å velge URP-kruttet?

Presisjonsmessig må det jo bare prøves, men tiden frem til avreise hjortejakt og hjemlig elgjakt begynner å bli knapp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...