Jump to content

Bytte tennstempel på en BRNO zkk 600


cvatican

Recommended Posts

Geværet går igjennom en ombygging. Skal bytte tennstempel og fjær, men må krype til korset for jeg ser ikke og har ikke funnet forklaring på hvordan å ta fra hverandre tennstemelet. det å få tennstempeø med fjær og hub er genialt løst på BRNO, men der slutter det

Er det noen som kan forbarme seg over meg og fortelle hvordan jeg skal ta fra hverandre selve tennstempeø assambley?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svaret.

Det er jo et tankekors at det skal være så vanskelig å finne en beskrivelse av å skifte tennstempel og fjær på nettet.

Det ser ut til at enten er tennstempelet så til de grader godt at der er unødvendig å gi opplysning om hvordan det skiftes, eller så er det en hemmelighet som fabrikken kke vil slippe ut,smil.

Men det må jo være noen i Norge som har gjort dette med så mange geværer av denne typen i landet.

Kanskje det er så enkelt at det mangler teknisk innsikt her i huset

 

Men er det det noen som har noen gullkorn å komme med vil det bli satt stor pris på som linkene jeg fikk av Jim.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Jo, så langt har jeg kommet og fått tennstempelet ut. Forresten en genial feature BRNO har der.

Min hodepine er hvordan gå videre med å få fjæren og tennstempelet fra hverandre. Vil ikke bruke for mye makt før jeg vet hva som skal gjøres.

Skal nå inn på de andre linkene ¨se om det er hjelp der

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...