Jump to content

Marlin 70P - trøbbel


knallipadden

Recommended Posts

Som ny på forumet, håper jeg noen kanskje kan gi meg et tips eller to angående et veldig irriterende problem.

 

Jeg har nylig anskaffet en 15-20 år gammel Marlin 70P. Ved første skyting opplever jeg problemer med "matingen" (kanskje et utypisk uttrykk, men jeg har ingen tidligere erfaring med halvauto-rifler...). Det som skjer er at patronene kiler seg, og tuppen blir bøyd. Har forsøkt gjentatt ganger med forskjellig ammo, og det samme skjer. Det ligger tilsynelatende noe skit i magasinet, kan det være dette som er årsaken? Er det i så fall mulig å åpne magasinet for rengjøring? Har forsøkt å åpne magasinet ved å skyve på platen på undersiden, uten at denne rikker seg nevneverdig (beveger seg ørlite).

 

Dersom det kan være magasinet; Er det sannsynlig at nye magasiner vil passe (ser på nettsiden til diverse forhandlere at disse muligens vil kreve tilpasning til gamle våpen).

 

På forhånd stor takk for tips!

Link to comment
Share on other sites

Er ganske enkelt å demontere magasin for puss, men tviler på at feilen ligger der. Hadde mye trøbbel med kiling på min 70 pss i starten (ca 10 år siden). Etter mye forskning fant jeg ut at hendelen som holder magasinet inne var for slarkete. Putta ei fjær fra en gammel maglite aa bak armen slik at den holder litt press på magasinet slik at det alltid er 100% på plass (brukte lim fra en limpistol for å holde fjæra på plass). Har ikke hatt problemer med kiling siden.

DSC_0219_zps13cc504f.jpg

Du kan såvidt skimte fjæra bak magasin hendelen på bildet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...