Jump to content

kjøp av deler fra utlandet via jetcarrier


Quarfax

Recommended Posts

Hei, litt usikker på om det er rett forum, men er det noen som har opplevd problemer med norsk billing address ved kjøp av f.eks en riflestokk, muligens fra Boyds i statene?

Tenker da i forhold til 100$ grensa?

Så skal jeg holde meg for god til å mene noe om at den fantastiske grensa gjelder en pent spikka planke...

Venter i spenning på andres erfaringer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Slik du formulerte deg, kunne ikke jeg unngå å lese det til at du ønsker en stokk som koster mer enn 100 USD og da vil vel ikke boyd sende den til Norge fordi Amerikanske myndigheter krever eksportlisens. Du ønsker så å bruke JC til å lure systemet.

Men å unngå USA's eksportregler er kanskje ikke ulovlig? Og JC er nok heller ikke så glad i slikt.

 

 

Forøvrig, flere og flere forhandlere i USA har jo begynt å ikke godta utenlandske kredittkort uansett hvilken addresse varene sendes til, nettopp pga løsninger som JC, som aktivt brukes til å unngå reglene for eksport.

Link to comment
Share on other sites

Takk for rettledning, ser unektelig ut som at jeg ville fått JC til å gjøre noe ulovlig dersom jeg hadde gjennomført det, tenker å la det være da jeg er mer interessert i å fortsette å være kunde hos de. personlig så hadde jeg nok sluppet unna da det er fritt frem å importere, men paranoia og evt rødt flagg i tollen der borte gjør det enda mindre fristende..

dropper hele prosjektet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...