Jump to content

CAD Tegninger på "Forward-falling poppers"


Recommended Posts

Er det noen som har konstruksjons-tegninger på "forward-falling poppers", med mulighet for justering/kalibrering.

Jeg tenker mest skalerte tegninger for å gjøre alle kutt i en egnet maskin. Om mulig i format DGN, DWG eller DXF.

 

Jeg finner flere CAD filer med Popper plata med riktige mål, men jeg skulle gjerne hatt resten.

 

CAD fil av stålplate-holderen som står i regelverk, eller tilsvarende hadde også vært fint, om noen har :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kanskje et lite tips, selv om det ikke er helt det du er ute etter, men siden du har målene på popperen:

 

Vi gjorde om eksisterende poppere (som falt bakover), med noe så enkelt som ei vindushaspe fra Biltema. Holder fortsatt på andre eller tredje året.

bor og gjenge opp et hull i popperen, skru inn en øyeskrue (med maskingjenger/f.eks. M6) med ei kontramutter på baksida, skru inn skruen til den er flush med popperens fremside og stram kontramutter.

Fest vindushaspa i foten til popperen, sett inn vindushaspe i øyeskruen fra undersiden.

Vekta fra fremoverlent popper holder haspa stram slik at denne ikke glir ut.

 

Edit: vi hadde alt på popperne en vinkel i nedkant med en justeringsskrue for å stoppe popperens bevegelse bakover, dette må på plass i tillegg slik at popperen ikke faller feil vei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...