Jump to content

Ujevn hastighet 6,5-06 n15 krutt


riflejakt

Recommended Posts

Skrev jeg ikke var expert så bær over med meg :D .

 

Ja, jeg vet n15 er skytterlagutave av MRP. Har lest her på forumet at loter kan variere, så en rask n15 er vel raskere enn N165 som jeg også nevnte?

Har også lest at godt kulehold er viktigere enn kort friflukt.

Jeg bruker tregere krutt i hylser med mindre volum enn her, men det er mitt valg. N170 og magnumhette ble en god løsning for meg.

 

Jeg skal lese meg opp på tråden :)

 

mvh

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Vel,i dag har det vert en bra dag :-)

lada opp en liten ladestige med start på 52grs og stopp på 53,5grs med n15.

Lada 9 patroner ved vert trinn slik at eg fikk skutt 3 treskudds sereier ved vert trinn.

Alle seriane frem til og med 53grs hadde 3 skuddsamling på under 20mm på 120 m hold. ved 53,5 grs ble det litt opning. Ved 53grs hadde eg en es på 9ms på 9 skudd.så det begynner å komme seg.alle seriane er skutt liggande på bøen med tofot,matte og rear bag.

Tok meg også tid til en skiggelig grundig løpspuss før eg testa igjen, har dei siste årene brukt skum i pipa og latt det stå i en stund, deretter har kjørt igjennom messingbørste like mange ganger som antall avfyrte skudd. I dag brukte eg også solvent, så det ble riktig golukt i ladebua :-)

Med 53 grs enda eg opp med en gjennomsnittlig utgangshastighet på 875ms som virker litt mer normalt.

Syns kanskje tofoten er stødigere når eg ligger på bøen å skyter kontra å ligge på skytebana sjøl om der er ei tynn underlagsmatte der.

Det går vertfall rette veien :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...