Jump to content

Para Ordnance P14? Erfaringer? Fordeler og ulemper?


Wikingen

Recommended Posts

Headingen sier det meste. Jeg er nysgjerrig på PARA USA sine produkter, og lurer på hva folk har av erfaringer med disse pistolene.

Er det mulig å kjøpe deler og utstyr til disse i Norge?

 

På forhånd takk!!!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Min erfaring ang Para (dog P16), så er det at de av delene som ikke er kompatibelt med, eller lette å modde om fra, med en 1911 noe vanskeligere å skaffe siden disse ikke er hyllevare i Norge som oftest.

Mest merkbart når det kommer til magasiner, og det er litt kinkig om en bedriver dynamisk skyting.

 

ang. det som sies om stort grep: P-16 og P-14 har vel samme ramme, correct me if im wrong, og i min klubb så er det ei med jentehender som fint klarer holde sin P-16 under skyting, så prøv gjerne hvordan grepet passer om du har mulighet.

 

Uansett er .45 et utmerket kaliber, spesielt for spesielt interesserte ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, til det vil den nok fungere. Men jeg ville nok personlig ville nok heller ha kjøpt en P16 hvis jeg skulle hatt en Para. Den vil være mye lettere å evt selge igjen da pga magasinkapasitet har man ekskludert alle Dynamisk skyttere ved å kjøpe en i .45 acp.

 

Para har vel ikke norsk importør i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker min til militærfelt (ja, det finnes mer egnede pistoler til formålet.) og den uaproberte klassen "pistol over 10mm".

Til "annet morro" er den suveren". .45Acp har absolutt sin sjarm, men en blir stående med hode i lyngen etter tomhylsene.

Som nevnt det er en fordel med lange fingere/store hender.

 

Intersport Bogstadveien har noen modeller inne og det ligger en på finn.no

 

Pass bare på at den låser på løpet og IKKE på linken! SR nevnte at det var(er?) et problem på tidlige(?) modeller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt min P14-45 siden 2001, den virker hver gang og er presis, den går i hvert fall bedre enn skytteren..;o) Eneste virkelige problemet den har bydd meg er en settskrue som holder baksiktet som løsna hele tiden. Til slutt forsvant skruen og aralditen kom frem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...