Jump to content

Hälsningar från Sverige


culot

Recommended Posts

Hej,

 

Fungerar det att jag skriver på Svenska ? Jag skriver annars " hyffsad " engelska .

 

Om ni kan få tag på Vectan A0 och Sp2 krut så har jag fått några 28-30-32g

 

Laddningar tryckskjutna i Italien om nån är intresserad.

 

Jag har även manualen fr Precision reloading " Lightning steel II " 1700+ fps

Men bara för Alliant STEEL krut och 24,5g ( 7/8). Och 28g ( 1oz)

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Fungerar det att jag skriver på Svenska ?

Sveriges Televisjon

En - Två - Tre - Fyra.

Joda - Jeg er vokst opp i Trondheim og ble spurt av min bestemor fra Nordfjord om jeg skulle lære Nynorsk (Vestnorsk) eller Bokmål (Dano-Norsk) på skolen. Jeg ble svakt forvirret og ante ikke helt hva hun snakket om.

Jeg begynte i 1. klasse og ALLE fikk knekke lesekoden på Trøndersk.

Etter at ALLE hadde knekt lesekoden før jul introduserte hun Bokmål. (Gudene må vite hva som har skjedd siden den gang.)

Først skrev hun setningen på Trøndersk og på neste linje

på Bokmål. Alle bortsett fra 2 fikk hakeslepp.

Det var ikke mulig å se antydning til at Trøndersk og Bokmål var samme språk.

Dæsjemitt. (Innovativt kraftuttrykk spontant utviklet av Arne i 4 klasse da ett stormkast sugde ut ett hjørnevindu han satt ved siden av.)

Vi trodde at vi hadde lært å lese.

Lærerinnen var av den gamle skarpskodde sorten med høy IQ

og stavekontrollen i orden. Sæbønes het hun. Jeg regner med at hun er død nå, men hvis det er noen slektninger der ute skal de vite at hun har all min respekt. Det er alltid kjekt med en god start i livet.

Fra mitt ståsted er Svensk ett knippe Norske dialekter med alternativ stavekontroll.

På Teknikern fikk vi beskjed av faglærer om at læreboken i Elektroteknik var

på Svensk. Han mente at studentene hadde bedre av en lærebok

av kvalitet enn en lærebok han ikke kunne stå inne for rent faglig sett. Han hadde rett.

 

Vectan A0 och Sp2 har jeg aldri hørt om så det hadde vært greit med en link til en butikk eller flere i Sverige.

Det skader jo ikke med en ekstra leverandør hvis det skulle komme en alvorlig tørkeperiode over det ganske land.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Vet inte om det går att skicka krut till Norge men prova www.dae.se

 

jag har även laddata till 800-X för stål

 

jaktdepoten.no verkar ju vara rena godisbutiken för krut, men vart får ni tag på stålhagel och förladdningar ?

 

Jag har köpt hagel av mkt god kvalitet m ursprung i Tyskland www.frohn.com samt av mindre god kvalitet hos italienska siarm

 

dock är haglen från siarm mjukare, rejält mjukare. i övrigt köper jag alla komponenter från siarm i italien.

 

Vi skjuter/laddar fortfarande bly i Sverige, men jag har börjat ladda stål för att lära mig och att vara förberedd om ett totalt stålförbud kommer.

 

Alliant STEEL är ju stålkrutet No:1 med oändligt mycket data och det är mkt lätt att ladda , och jag ser att jaktdepoten.no har det krutet.

 

Jag ser i min LS II manual att det skiljer ca 1000psi mellan nya och engångskjutna hylsor , får ni tag på nya hylsor i Norge ?

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Kan bare svare for meg selv, men tror vi er fler som handler stål og forladninger fra USA: www.ballisticproducts.com . Benytter sjøfrakt på www.jetcarrier.com for å få de til Norge på billigste måte, blir som regel stort volum og/eller vekt og da lønner det seg å benytte jetcarrier. (OBS: De bruker sjeldent mindre enn 45 dager fra de mottar varene til du har de i posten om dagen) Siarm vet jeg mange bruker.

 

Hylser finner jeg utelukkende på leirduebanen. Fiocchi og cheddite.

 

Det skal finnes en komponenttråd under haglladning hvor de vanligste forhandlerne er nevnt.

Link to comment
Share on other sites

VP förladdningar har inte siarm , bara gualandi och B&P ( kallas LBC. Resp CDS i usa)

 

http://Www.frohn.com" target="_blank i tyskland tillverkar stålhagel , jag köpte 50 kg genom ett svenskt

Företag som säljer produkter till blästerfirmor, och haglet håller hög kvalitet

Om än lite dyrt 48 sek /kg

 

/P

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Som ni kanske redan märkt så använder jag mig av metriska vikter när det gäller krut och hagel, så ALLA mina ev råd och data är med GRAM !

 

förutom de data ni fått i PM plankade fr Manualer. största anledningen till att jag använder gram är för att Italienarna gör det, och där har jag goda kontakter

 

och dom är en bra källa till tryckskjutna data , dock i huvudsak Bly. Men dom är tvugna att börja titta lite på Stål från och med i år.

 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...