Jump to content

Walther GSP .32 Long WC


HrFlick

Recommended Posts

Har et spørsmål til dere med erfaring.

Kjøpte før jul en ny GSP .32 sats til pistolen. Har nå skutt 180 skudd. Så etter siste trening at det begynner å bli "mage" på hylsene.

For å finne ut hvor i kammeret problemet er så merket jeg en patron og satt den i kammeret manuelt. Etter avfyring så jeg at magen dannes på oversiden av hylsa. Opp mot sikte. Magen starter 8mm fra hylsebunn og strekker seg til 12mm fra hylsebunn. "magen" stikker 8/10mm ut av hylsa. Har satt skyte stans på satsen siden jeg frykter for kammersprengning. Har kun skutt Lapua 5,35g/83gr C427 LWC.

 

Har dere noe erfaring med dette?

 

2quodph.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er kjøpt ny, ville jeg returnert den og fått en annen.

Det skal jo ikke være sånn.

 

Jeg har kun vært borti noe lignende på en eldgammel pistol der mange titusener av skudd hadde gravd ut litt gods i overkant av kammeret.

Det er omtrent der patronene treffer kammerveggen under mating.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tipset.

 

Fikk kontakt med Carl Walther Waffenfabrik Ulm/Do. Opplyste dem om det du sa om entringsvinkelen under mating. De kunne opplyse meg om en legeringsfeil i løpsgodset. Siden det kun er blypotter som går gjennom løpet vil ikke det gå ut over presisjonen, men siden WC sitter i kant med hylsekraven vil messingen kunne grave ut gods. Dette gjelder løpsserie A500-A550.

 

Hadde det vært plass i magasinet ville semiwad reddet kammeret mitt.

Får tilsendt nytt GSP Expert løp, da GSP og GSP Expert kan brukes om hverandre.

Beste servicen jeg har opplevd noensinne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...