Jump to content

Counter Sniper Kikkertsikter.. Les og Le!


sakotrg

Recommended Posts

Dette skulle vel strengt tatt lagt under off topic som en humortråd, men jeg følte for å dele denne med dere..

 

En liten intro må nevnes..

Fikk telefon av en bekjent i dag som skulle kjøpe seg rifle og forsåvidt hadde bestemt seg for merke, modell og kaliber. Han skulle bruke rifla til rådyr, reinsdyr og litt langhold hvis sjansen bød seg og og hadde funnet ei amerikansk nettside som solgte noen utrolig flotte kikkerter fra Counter Sniper USA som vel måtte være veldig bra.. Firmaet kunne av lovmessige hensyn ikke eksportere fra USA, men han skulle over nå til helgen så da skulle han få sneket med seg et i bagasjen..

 

Javel tenkte jeg og bladde opp www.countersniperusa.com med en liten bismak i munnen.. :? Aldri hørt om..

Flott side og flott .pdf-brosjyre, og tilsynelatende flotte sikter hvis man tror utelukkende på bildene.

Men etter litt lesing var det fort mange ting som ikke stemte.. overhodet!

Disse siktene i 3-7000$ klassen skal ifølge reklamen være laget for de verst tenkelige forhold og visstnok så bra de tåler all mulig misbruk. Ingenting skulle være overlatt til tilfeldigheten og selv "combat damages" gis "unconditional lifetime warrantee" .. Dette luktet ugler i tapeten og mose av skoene..

Det beste er at de faktisk tilbyr såkalte "Contract Overruns"(fra forsvaret) av bla. 3-25x56 modellen(som min bekjent gjerne ville ha) for skarve 770$, mens vanlig pris er 3329$.

Titan modellen koster den nette sum av 7179$, men er visstnok umulig å få tak i som sivil pga leveringene til det amerikanske forsvaret, alt ifølge folk på AR15.com som hadde prøvd. :roll:

Etter spesifikasjoner å dømme går de både S&B, Hensoldt og Swarovski Z-6 en høy gang både med forstørrelsesfaktor (8.33x) og kvaliteten på glasset som er polert til overflatejevnhet på 1/1200 av et hårstrå.. For ikke å glemme at de er fylt med "rare earth gasses", er "hard earth sealed" hva nå enn det skulle bety og ikke minst så har coatingen på linsene overflatehardhet på 68 Rockwell.. Hvilken Rockwell skala da??.

Ups.. det hadde de visst glemt å skrive på.. Vanlig uforsterket PVC har en overflatehardhet på 99 Rockwell-R, så her har de visst glemt å fortelle noe viktig.. igjen! :lol:

 

 

Her er forresten en liten advarselstråd fra AR15.com... :mrgreen:

 

Så noe lattermild må jeg vel bare si: Styr unna driten og ha en flott uke!! ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...