Jump to content

Vorn Hjort - til villreinsjakt?


Kiwi

Recommended Posts

Vurderer å bruke denne sekken til villreinjakt, men lurer på hvor stor vekt den kan bære?

Jeg går helst to turer etter kjøtt, og beiner i tillegg ut/skjærer av skroget om jeg har greit med tid.

Det bør være plass til et lår, samt en god del renskåret kjøtt i den vel? Så gårt man to turer, så bør det være mulig å få med seg et dyr ned av fjellet. Om ikke annet så kan første børa tas med denne, og slumpen med en annen sekk (75l anatomisk).

 

Hvor stor vekt takler denne sekken før den blir ubehagelig? Håper å høre fra noen med erfaring fra bruk!

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg bruker førsteutgaven på forskjellig jakt, og har bært ut en del elg med denne og testmodellen. Avstanden blir nok ikke som på reinsjakt, men har bært ut en bog det tok halvannen time å få ned fra 1000 meter og ned bratte lier til 500 meter. Jeg er overrasket over bærekomforten, husker ikke vekta nøyaktig på bogen, men rundt 20 kg, pluss rifle på 5,5 kg og diverse annet utstyr, tror ikke jeg lyver om jeg sier drøye 30 kilo alt i alt.

Vekta kommer ett stykke ut fra ryggen, og en kjenner at polstringen på bærereimene ikke er optimal for slik vekt, men det går greit. Åpningen i toppen er litt trang for elgstørrelse, men rein bør være en grei sak.

Min ringe erfaring!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...