Jump to content

Videokamera..valgets kval..


flyfisher

Recommended Posts

I den seinere tiden har jeg fått en stor havesyke som heter videokamera.... har interesse for naturfilming samt har også et behov for film av instruksjonsvideo til undervisning.

 

I dette forum finnes mye bra kompetanse, jeg skulle ikke bli forundret om det finnes mye gode råd her inne også på videokamera.. :D

 

Har fulgt med en stund på bruktbørsen på finn.no og det som slår meg er at markedet er veldigt tregt, salgsobjekter står i både votter og vinter om de i det hele tatt blir solgt.

Men, selgere har kanskje en lite realistisk forventning til sitt salgsframstøt, da jeg flere ganger har registrert at bruktpriser overstiger prisen på nytt..;-/

 

Mitt budskjett er ca 50K og jeg vil ha mest for penga selvsagt, helst vil jeg ha opptaksmedie i SD card, men har ikke giftet meg med det....andre er dyrere og mindre kurrante..

 

Tape kamera er helt utelukket. har sett ( ikke fysisk) på Sony HXR-NX3 liker spec på den.... har også sett på Canon C100 som blir dyrt med optik ...ellers bra.

 

En kar annonserte et Canon XF 305 brukt til 45K to år gammelt, kjenner ikke modellen, men spec sier at dette fortsatt henger med teknologiskt...

 

Har noen inne her noen tips på modeller/priser etc ?

Link to comment
Share on other sites

har desverre ikke noe peiling på videokamera(drevet mest med speilrefleks selv), men kan iallefall komme med et tips:)

 

har du vurdert å bestille fra USA? vet at moms o.l vil dra på litt prismessig, men min erfaring(fra speilreflekstia) er at det er noen kroner å spare.

 

sjekk ut denne nettsiden:

http://www.bhphotovideo.com/

 

har venner som sverger til disse, og har selv brukt de. prisene er også på den hyggelige siden:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...