Jump to content

Erfaringer med Vortex Viper HS 2.5-10x44?


raybotn

Recommended Posts

Er det noen som har brukt dette siktet over tid? Ønsker en statusrapport på fordeler og ulemper.

F.eks. hvordan oppfører det seg i motlys og ned i mot skumring? Er det et klart og rent sikte? Hvordan er det mht. treffpunktendring ved endring av forstørrelse? Osv.

 

Skal investere i sikte til bruk på elgjakt. Men er i ferd med å gå meg vill i siktejungelen. Har ikke råd til sikte over kr 4000,- Da jeg har flere kanoner under oppgradering.

Har vurdert brukt, men det er ofte dyrere for en 20 år gammel brukt Zeiss o.l. en det er for en ny i nedre middelklasse. Og her kommer jo garanti også inn selvsagt.

 

Og hvilke andre merker er i "samme" klasse mht. pris og kvalitet? Meopta Artemis 3000 og Zeiss Terra? Flere?

Link to comment
Share on other sites

Ja har sett litt på Zeiss Terra. Den og event. brukt Conquest. Eldre men "kostbare" Zeiss ligger høyere i pris. Fra 4000,- og oppover. Likeså Kahles og andre kjente merker. Har en ørliten følelse av at det muligens passer meg bedre. Men hadde lyst til å høre litt om Vortex. Har sett lite omtaler av disse "jakt-siktene" deres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...