Jump to content

hjelp til valg av salong(.22LR) rifle


brendjord

Recommended Posts

Hei

 

trenger litt tips/synspunkter på valg av salong rifle.

rifla vil bli brukt til småviltjakt, samt "blinkskyting på hytta":)

er ute etter rifle av ok/god kvalitet og god presisjon.

 

mtp utseende ønsker jeg rifle som går under det dere kaller "tacticool". grunn til dette er at jeg selv har et yrke hvor jeg har tjenestevåpen og for min del er det denne typen utseende som appelerer mest til meg. når det er sagt så mener jeg IKKE at våpenet skal se ut som om det tilhører spesialstyrkene. er mer det at jeg ønsker picatinny skinne, tofot etc, samt jeg ønsker også synt stock(håper ingen hater meg for dette :) )

 

har brukt et par uker på å kikke litt rundt, samt fått kjenne litt på forskjellige rifler.

har falt litt for Ruger 10/22, og kunne trengt litt innspill om denne da reviews jeg finner på nettet er litt sprikende på både pluss og minus siden. prismessig er denne også noe for min lommebok:)

ser også at denne kommer i forkjellige versjoner, kan noen enkelt forklare meg hva en "varmint" pipe er? og fordeler med denne?

 

 

håper på noen gode tips/innspill :)

 

mvh Hans

Link to comment
Share on other sites

I fare for å være grinete.. men gud bedre så mange tråder det er om 10/22 og opphoring av dem.

Sistnevnte er heller ikke noe ønskelig tema her inne, av hensyn til jegere og skytteres omdømme.

Fra forumreglene;

Vil vil ikke ha; - Bilder og diskusjoner om "taktiske" ombygginger av halvautorifler ervervet for jakt.

 

Lukker derfor denne tråden og oppfordrer til bruk av søk.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...