Jump to content

Kikkert, bommer totalt


Batman123

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en 10/22 med sikteproblemer.

 

Fikk min nye 10/22 RBPBTC, satt selv på skinnen med blå loctite.

Satt så på kikkeret med gode Leupold ringer.

Noen få skudd på banen og den var skutt inn.

 

Tok av kikkert ( løsnet kun ringene i bunnen mot skinnen, ikke på siktet ).

Leverte våpen til gjenging, men bare med skinne påmontert.

Fikk den tilbake.

Satt siktet fast igjen.

Alle skudd drar kraftig til venstre. MYYYE mer enn hva klikk på kikkerten kan klare.

Bruker jeg den uten kikkert så går den rett. Med og uten demper.

 

Jeg har snudd, vendt, skrudd og byttet om på montasjen , men den er alltid lik. Skuddet er i ganske riktig høyde, men treffer ca 40 cm til venstre på 15 meter. Hva er galt, evt. hva gjøre jeg galt?

Til og med når jeg prøver å "tvinge" montasjen til å dra seg til siden ved montering drar den seg til samme plassen, noe som forsåvidt er en god ting, da dette betyr at den ikke skulle kunne dra seg ut av

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som noe har skjedd når du monterte demper.

Hvis du tar ut pipa og ser gjennom løpet fra kammret med demperen montert,er da demper enden synlig slik at det ser ut til at kula kan stryke borti tuppen på demperen.Ser allt symetrisk ut med like mye gods i demperen hele veien rundt.Det du ser etter er alså litt skjeiv gjenging.

Dette kan enkelt fixes ved å øke hullet i tuppen på demperen,eller levere tilbake rifla for ny gjenging.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev feil. Ringene på denne er Hawke http://eu.hawkeoptics.com/hawke-match-mounts/match-rings-1-2pc-low-weaver-l-matt-black.html.

Jeg hadde nettopp montert en annen 22 LR jeg har med leupold, derav forvirringen.

Skinnen er den standard weaver kombi skinnen som følger med 10/22'n.

 

Jeg har ikke hatt ute løpet, men hva børsemaker har gjort vet jeg ikke. Ville jo tro ha greide å sette det inn riktig. Er jo bare to skruer under. Hmmm. Har faktisk hatt problemer med at den ikke kaster ut alle hylsene med vanlig GECO. Har ikke prøvd annen ammo.

 

Den har ca samme treffpunkt med og uten demper med litt avvik pga. hastighetstap selvfølgelig.

 

Har forsøkt å med å ta av "tapen" som er inni ringene da dette har vært feilen på en annen montasje jeg hadde.

Link to comment
Share on other sites

Neva: My bad. Har jo ikke endring grunnet hastighet, men er vel heller grunnet vekt.

Om noe så kan det jo hende at hastigheten øker med demper, hvis demperen ikke er for stor.

 

HighPower og Per-S: Jeg er blitt ganske overbevist om at løpet er satt inn feil.

Begynner å bli mektig lei denne butikken. Har vært mye problemer med de, til tross for hva andre sier her inne. Mer fyldig info om dette kan sendes på pm dersom noen er interessert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...