Jump to content

Ruger LCR-spesial revolver 38 VS .357


PMagnus

Ruger LCR bør være i?  

11 members have voted

  1. 1. Ruger LCR bør være i?

    • .38 Special
      6
    • .357 Magnum
      5


Recommended Posts

Tittelen sier vel det meste.

Jeg har fått det for meg at LCR er det neste våpenet jeg vil ha, men der møter jeg på problemet. Hvilken av dem, det finnes en i .38SPC variant i aluminium som veier rundt 382g mens .357 Mag varianten i stål veier rund 484g. Ellers er de to modellene identiske.

 

Jeg er fullstendig klar over at mange her vil riste på hodet over en spesialrevolver som ikke veier 799g og ikke ligger å presser måleboksen ifrahverandre og må bankes inn i den med hammer. Men nå er dette mitt kjøp da.

 

Kan nevnes at jeg har flere pistoler fra før deriblant .22 og 9mm, men tanken på å bli nektet en magnum1 revolver senere er også et moment.

 

Per. nå heller jeg mot .38SPC varianten, men alle innspill vil bli mottatt med takk.

 

Mvh. P

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor alle er så redd for å sperre for eventuelt senere kjøp ved å kjøpe noe annet nå, kjøp det du trenger nå og har du nok aktivitet får du kjøpt det andre senere ...

 

Bare tenk deg godt om før du handler, er dette virkelig det jeg vil ha ... enkelte våpen kan være vriene å bli kvitt hvis du skulle ombestemme deg senere, en brukt Ruger LCR tror jeg er vansklig å få solgt ... det andre poenget med tanke på en tyngre revolver i spesialklassen er vel bedre rekylopptak, noe som veier halvparten og skal håndtere samme kraft er Vanskligere å kontrollere.

Link to comment
Share on other sites

Angående andre våpen er frykten mest begrunnet i andres opplevelser, selv om jeg har fått en forsikring fra våpenkontoret om at det ikke vil ha noe å si.

 

Jeg har masse aktivitet i IPSC Production, og er vel hva POD kaller konkuranseskytter innen den grenen. Men innen NSF er jeg mindre aktiv, men håper å snu litt på det med å delta i en gren hvor utstyrsmaset er mindre.

Hvorfor jeg sikler etter LCR klarer jeg ikke å forklare, men tanken oppstod rett før Jul et steds. Når det gjelder våpen valget er det verdt å merke seg at jeg primært kommer til å avfyre .38spc ammo eller hjemmeladninger i .357 med samme trykknivå. Håper det oppklarer noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...