Jump to content

Trenger hjelp med Quick Load.


stuegris

Recommended Posts

Heisann:)

Jeg har kjøpt Quick Load og får ikke installert det. Det er faktisk verre enn som så får når jeg sette inn disken i pc`n så kommer den opp som tom. Får spørsmål om jeg vil bruke den som flashdrive eller ekstern lagringsenhet.

Noe er galt her kan man si. Tror ikke cden er tom, men noe med en ikke helt ny pc.

I instruksjonen står der at 64 bit versjon må ha Wow 32 innstalert? det skjønner jeg ikke hva betyr.

Pcen kjører Windows 7.

 

Noen som kan hjelpe?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mistenker at du har en PC med 64 bit versjonen av Win 7

Sjekk om du har en klistrelapp med lisensen hvor det eventuelt står om det er 32 eller 64 bit versjonen.

 

Litt om løsningen.

http://en.wikipedia.org/wiki/WoW64

 

http://www.neconos.com/details3.htm

"If you have version3.0 to version3.5 and are planning on using a Windows 7 or 8 machine you must install a Windows 7 compatible QuickLOAD disk. Send in your old CD and we will replace it with a Windows 7 compatible CD (also works with Windows XP and VISTA) for $15.95 plus S & H. "

 

Hvorfor du ikke kan lese innholdet på en CD-rom aner jeg ikke.

Mere vet jeg ikke.

Selv bruker jeg Linux.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jim 114: Du har rett. Jeg har en 64 bit versjon, men den utgaven av QL er 3.8.

Der står i instruksjonen at " 64-bit systems need existing "wow 64" (Windows 32-bit on Windows 64-bit).

 

Problemet er at jeg ikke skjønner hva jeg skal gjøre for å fikset dette. Skjønner heller ikke hvorfor ikke pc`n klarer å lese cd`n?

 

Forslag taes imot med takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg finner ikke noen link for å laste ned wow64.

Det er mulig Microsoft ikke er plagsomt samarbeidsvillig så lenge jeg bruker Linux.

 

Du er kanskje bedre tjent med å innstallere på en pent brukt laptop med 32 bit versjonen og lar maskinen stå i ladebua.

 

Kanskje noen windows brukere som sover kan hjelpe i morgen.

 

Mvh

Jim114

 

Edit: Det finnes noen dyrere versjoner av Windows som har økt funksjonalitet, men det forklarer neppe at du ikke kan les CD-ROMen.

Kanskje det bare er en feilprodusert CD recordable eller noe?

Du kan jo prøve i en annen maskin.

Link to comment
Share on other sites

Bruker du quickload i Linux? I så fall, funker det med wine, eller bruker du no virtuell løsning ala vmware?

 

Jeg bruker ikke QuickLoad.

Jeg mener å huske at en på kammeret brukte Wine og en eller annen versjon av QL.

På Internett ser jeg at QL 3.4 kjører under Wine.

Noen nevner Crossover.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Wine_%28software%29

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...