Jump to content

Demontering SP20RRS


Aircooled

Recommended Posts

Hei.

Blir ikke helt klok på hvordan demontere SP20'en min. Bruker sprengskissen her som referanse http://www.haemmerli.info/public/downlo ... lliste.pdf

 

Starter med å sjekke at våpen er tomt, tar ut magasin, og skrur ut skruer merket 142. Tar av løp. Skrur ut skrue 149 og tar av skjefte, men så stopper det opp. Får ikke ut sluttstykke. Klarer ikke å se helt hva som skal holde den igjen heller, men har ikke prøvd med makt.

I den heller tynne manualen, står det at man skal ta ut pinn 143, men det er vell for å få ut avtrekkermekanisme, eller tar jeg feil der også.

Link to comment
Share on other sites

Man skrur ut de tre skruene merket 142, og drar ut løpsvekt med løp i ett stykke.

Deretter er det bare å dra ut sluttstykket (egentlig hindre det i skyte ut av rammen).

Magasinet ute selvfølgelig.

Det eneste som kan holde sluttstykket fast er sluttstrek låsen, så jeg undrer på om det ikke kan være snakk om brekasje på sluttstykket.

 

Grepet har ingen innvirkning på demontering av løp, sluttstrek, og rekylfjærer med guider.

 

Min er en SP20, ikke RSS. Men det skal være likt av det jeg har sett.

 

Husk at sluttstykket egentlig bare ligger og skramler løst rundt i rammen

 

143 har ikke noe med sluttstykket å gjøre.

 

Kan du beskrive nærmere sluttstykkets funksjon og bevegelse?

Link to comment
Share on other sites

Har liggende noen håndvåpen som knapt er brukt,og iallefall ikke siste 10åra.Vurdert å selge 2,men ikke bestemt meg..Spørs om dem har noen verdi..Husker ikke model,men en litt uvanlig i Norge tror jeg:Jericko 9mm,skutt max 150 skudd,solid driftsikker pistol i stål!En Taurus revolver 357 mag,blånert 6"løp,som nye begge to.Verdi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...