Jump to content

Prosjekt bedre grep på stokken


Meteormann

Recommended Posts

Kjøpte i julegave til meg selv ett B&C skjefte til min howa 1500 varmint.

Skjefte i seg selv fungerer veldig bra, dog litt kort og glatt når du blir svett i hendene.

 

Så etter litt tråling på nette fant jeg denne: http://www.accurateshooter.com/stocks/h ... gunstocks/

 

Det satte jo noen griller igang oppe i hodet så dette måtte prøves ut!

 

Startet med å maskere området jeg skulle legge belegg på, for å så matte dette ned med sandpapir.

image-3.jpg

 

Her har jeg påført epoxy (stålplast) og tappa bortpå det med en sånn stor ispinne for å få struktur.

 

image.jpg

Etter det hadde gått ca en time fjernet jeg maskeringen for å jevne ut kanten etter teipen, brukte bare en våt finger.

 

Så måtte jo dette tørke i 24 timer før jeg kunne gjøre noe mer. Så når jeg kom hjem idag pusset jeg lett over de skarpeste kantene med et 240 papir og avfettet med rødsprit før maskering sto for tur.

 

Lakkerte med matt sort lakk siden jeg syntes dette passet best mtp stokkens opprinnelige farge.

image-1.jpg

 

Etter en runde på gymmet og middagen fortært var det på tide å fjerne maskering og skru jernet sammen.

 

image-2.jpg

 

Så her har dere bilde av hele børsa etter "prosjekt bedre grep" er gjennomført.

Alt i alt så er jeg fornøyd enn så lenge, blir moro å teste på banen til helgen om det svarer til forventningene.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...