Jump to content

CZ 75 Tactical Sports 40 S&W, små mateproblemer


Handberg18

Recommended Posts

Heisann godtfolk!

Har en forholdsvis ny CZ 75 Tactical Sports i 40 S&W, men har i den siste tiden slitt litt med mateproblemer. Ikke ofte det skjer, men utrolig irriterende under en stage! :evil:

 

Vinkelen øverst på rampen er frest/knekt ned 3 tideler for at patronen enklere skal kamre, men etter noen prøverunder viser det seg at problemet fremdeles er der. Patronlengden er også gjeldende her, og per i dag lader jeg følgende: Patronlengde - 28,80mm, Krutt - 5,2 grain VihtaVuori N320 og Frontier 180gr kuler med den rundeste nesen.

 

Er det kanskje noen der ute som bruker samme gunner som har major ladedata å dele? Hvilken patronlengde er kanskje mest interessant! :smile:

 

Bildene under viser opphenget ved siste skyting.

20140115_152639.jpg

20140115_152632.jpg

Link to comment
Share on other sites

Patroner med nær max lengde for magasinet fungerer som regel best, om våpenet er relativt nytt er det en reklamasjonssak om det ikke fungerer, dog kanskje ikke etter at du har justert materampe.

En god leveregel er at fabrikkene stort sett har rett, angående vinkler på materamper, rekylfjærer osv, så lenge man bruker ammunisjon som er innenfor spesifikasjonen for kaliberet, de har utstyr og midler til å teste dette bedre en selv den mest nevenyttige amatør ;) Skal man nytte ammunisjon som avviker fra normen blir det en annen historie.

 

En factory crimp die kan sørge for at patronene kommer nærmere fabrikklaget, hylser som har vært i billige østeriske plastvåpen har også en stygg bulk som kan være vrien å fjerne om man ikke bruker spesialverktøy, Se på hylsene på patronene som ikke kamrer.

Link to comment
Share on other sites

Heisann! :smile:

 

Da er jeg rimelig sikker på at vi fant problemet her om dagen, og det er nesten så jeg ikke kan skrive det her.....Det var rett å slett så enkelt som at kloa på utdrageren var knekt. Når hylsen skulle opp var det som en knivegg som tok imot den!

 

Under skyting dro jeg bunnen av hylsen i kammeret så det meste kom bakover, dette skjedde også på min gamle tanfoglio og resulterte i ødelagt utdrager! Samme skjedde her, så det er kanskje ikke mer som skal til når det treffer rett. Man må bare huske på å være obs på slike ting i ettertid :P

 

Takker for gode råd her inne samtidig :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...