Jump to content

Forkromming eller fornikling av halvauto hagle?


Recommended Posts

Har ei halvauto hagle som jeg må gjøre noe artig med. Det er ei Winchester mod 50. med nedkappa løp.

 

Hagla har vært duracoata. Det var ok til bruk, men ikke spesielt artig eller vakkert. Den er nå glassblåst!

 

Lurer på å fornikle eller forkromme alt av metall og lakkere stokken med lys camo eller få liv i treet igjen.

(Nå er det sikkert som som rister på hode av at jeg i det hele tatt tenker på å legge camo på en pen trestokk, men :D )

 

Hvordan tåler disse behandlingsmetodene varme?

Det er jo ikke pent om løpet blir misfarget etter noen skudd.

 

Jeg er egentlig en tilhenger av klassiske våpen, uten modifikasjoner, men akkurat nå gikk det en F*** i meg så jeg ville ha noe anna!!

 

Har noen prøvd før? Evt bilder?

 

Kammerbrødre og søstre, høres dette ut som noe jeg gidder eller er det bare gal manns snakk? :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 Brno zkk rifler hvor jeg har fått låskassene belagt med kjemisk nikkel . De blir da rustfrie så lenge belegget er helt . Sluttstykkene er begynt å flasse belegget og jeg har derfor polert bort dette på begge sluttstykkene . Vet ikke hvor slitesterkt det ville vært på ei halvauto hagle , men børsa blir nesten rustfri :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...