Jump to content

Hvilken tofot til Sauer 200 STR & S&L m/KKC skjefte


Proton

Recommended Posts

Hei!

SAUER:

Jeg tenkte å skaffe meg en tofot til Sauerene mine.

Har hørt litt om noen som heter versapod?

 

På Sauer så er det en skinne under skjeftet som brukes til å feste reima.

Dette reimfeste kan kanskje kobles til en tofot om en kobler ifra reima?

Ellers så kan en vel bruke skinna til å feste en tofot også. Vet Landrø har en slik duppedings som passer til sauerskinna.

Da kan jeg vel beholde reima samtidig med tofoten...

 

S&L m/KKC:

Jeg kunne og tenke meg å koble tofoten til min S&L m/KKC skjefte. Er det mulig å kombinere?

Hvordan koble et tofot til KKC da tro?

 

 

Hvilken løsning anbefaler dere her på kammeret?

Monteringsmetode og ikke minst: Hvilken tofot!

 

Bruksområde: Jeg kommer til å skyte mest fra standplass for å teste ammo, MEN jeg ønsker også at den skal kunne brukes ute i guds frie natur på Langholdskyting og jakt.

 

Håper på gode rettleiende svar :)

Link to comment
Share on other sites

Versapod fungerer helt fint, jeg har en slik løsning på min Sauer 202 (med innfelt skinne fra 200 STR i forskjeftet). Versapodfestet har et hull for feste av quick-release reimfester. Det er vel også andre tofot-typer som passer i en slik skinne. Søk etter "anschutz-skinne" eller "UIT-skinne".

Jeg bruker samme tofoten, men med et annet feste, på salongen også. Det festet festes ved å ta av selve remfestet slik at bare delen som er skrudd inn i skjeftet sitter igjen. Også her kan reima festes på versapodfestet. Mulig en slik løsning fungerer på KKC også, vet ikke hvordan remfestet ser ut der.

Noen setter vel også den pluggen som Versapoden tres inn på direkte inn i fremkant av forskjeftet. Da kommer ihvertfall svingpunktet til versapoden nærmere løpet.

Link to comment
Share on other sites

Den kommer vel i forskjellige høyder og med forskjellige føtter. Jeg har den korteste, med gummiføtter, og er fornøyd med den. Bruksområdet mitt er stort sett skyting på blink på/utenfor bane. Det blir vel kanskje litt smak og behag hvilken type en velger?

Min er i stål, unntatt selve føttene som er aluminium. Den kom med "standardfestet" som går på remfeste som er skrudd i stokken. Jeg kjøpte festet for skinne utenom.

Hvor det er best å kjøpe slikt vet jeg ikke. Det er noen år siden jeg kjøpte min og mener at jeg plukket den opp hos en eller annen utstyrspusher. Det ekstra festet/adapteret kjøpte jeg på Midway tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...