Jump to content

Kapping, demper, Tikka T3 Varmint ?


Trond C

Recommended Posts

Jeg tenker å kjøpe demper, har en Tikka T3 Varmint som er original. Kommer ikke til å bære riflen mye, vekt i seg selv betyr altså ikke så mye, men den er tung i utgangspunktet og med en diger demper og den relativt lette syntetstokken blir den sannsynligvis ganske fremtung? Jeg har lyst å ha så god demping som mulig, men det går en grense mht. demperstørrelse et sted. Ønsker råd om demper og hvor mye kapping. Jeg kan gjerne la vær å kappe, men det blir veldig langt tilsammen. Enkelte dempere går jo litt bakover, det er vel en løsning - noen råd om demper og løpskapping? Mht. løpet, det er ikke av de tynneste, jeg vet ikke om noen dempere har begrensninger der? Egen tenking har munnet ut i Hausken standard, men det finnes jo mye å velge i :) Skal høre med lokal våpenpusher, men trenger noe input til egne tanker :D

Link to comment
Share on other sites

Får håpe at du får de svarene du trenger i denne tråden, slik at du slipper å bruke søkefunksjonen. Det er nesten ikke skrevet noe om T3, klapping av løp og montering av demper, så du hadde neppe funnet noe dersom du hadde tatt deg bryet med å prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Klarte ikkje å dy meg Yhaug.

 

Det har seg sånn at det er svært mye som går igjen å igjen her på kammeret, siden er omtrent ikkje forsvunne fra side 1 før det kommer en ny tråd om akkurat samme emne skreve på en litt annen måte.

 

Men vist vi skal begynne å svare på en frekk måte at alle må begynne å søke, det fins allerede en tråd om dette, så hadde ikkje kammeret vart mye lenger.

 

Det er svært mange tråder eg hopper over på grunn av at det fins mange tråder om dette fra før, innimellom sender eg bruker en pm der eg har søk for han å forklarer han kordan han kan bruke SØK eller kammergoogle for å komme frem til svar. Vist vi tar alt rolig og på en grei måte så pleier folk å smile tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Yhaug, din tullball. Jeg sjekker dette forumet og alt annet jeg interesserer meg for veldig godt, men her som ellers går svar i hytt og pine selv om man kan skille klinten fra hveten, så jeg stilte et konkret sprøsmål. Som f.eks, Xesray svarte godt på.

Link to comment
Share on other sites

vist du tar hausken standard med bakkammer, og lar være og kappe pipa burde du få relativt god demping 35-36 desibel og denne bygger jo en del innover pipa, husk at jo kortere pipa blir jo mere kruttsmell vil du få, det er litt avhengig av kaliber hvor mye demperen demper, og hvor kort pipa burde være ;)

Link to comment
Share on other sites

For å svare litt på det du spør om....

Jo større demper, jo bedre demping. Hausken std er en god demper, Hausken whisper er bedre. Minste tillate løpslengde er 40cm, det forutsetter at børsa har en totallengde over 84 cm.

Ett kort løp gir lavere hastigheter som igjen gir dårligere kulebane enn ett langt løp som vil gi deg høyere hastighet og noe flatere kulebane..

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nå at Hausken Standard og ukappet løp er tingen for meg. 8) Jeg har fått gode svar, og nye spørsmål om de samme gamle temaene holder som sagt liv i et forum, og ikke minst gjør det at nye forummedlemmer blir værende og etter hvert bidrar til utvikling :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...