Jump to content

Hjelp til valg av ammunisjon.


omern

Recommended Posts

Hei! Er nylig blitt en lykkelig eier av min første hagle, en 12/76 Beretta 686 Silver pigeon med 71 pipe. Er fersk på det aller meste, men har planer om å komme meg avgårde å knalle noen leirduer på lørdag. Gleder meg stort!!

Men valg av ammunisjon for dette? Noen med noen anbefalinger som ikke koster skjorta, hadde vært flott! Skal kjøpe ammunisjon i morgen, å har tilgjengelig kun xxl og noen sportsbutikker! Håper på noen raske svar, så jeg vet litt hva jeg skal be om i morgen! :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøp billig ammo med 24 grams ladning. Det har de fleste seriøse forhandlere. De fleste andre også. Dette er ammo som er beregnet for å skyte leirduer med. Funker også til jakt, da gjerne tidlig på høsten, vil ikke anbefalte den nå på vinteren.

 

http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 15_1_Style

 

Denne fungerer helt sikker greit. Kjøp mye ammo, det går fort noen skudd på leirduebanen! Lykke til å kos deg

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Var den ammoen på xxl jeg har tittet på! Da blir det den. Takk for hjelpen :)

 

- Ja man får vanligvis kjøpt ammo der på banen. Men fikk tips om at han som styrer med det er bortreist, så var ikke sikkert det var salg av ammo der akkurat nå! Hvordan er pris på ammo på banen, kontra xxl for eksempel?

Banen pleier vel og legge til litt mere avanse? Ikke at jeg ikke vil "støtte" dem på det men :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøp billig ammo med 24 grams ladning. Det har de fleste seriøse forhandlere. De fleste andre også. Dette er ammo som er beregnet for å skyte leirduer med. Funker også til jakt, da gjerne tidlig på høsten, vil ikke anbefalte den nå på vinteren.

 

http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 15_1_Style" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Denne fungerer helt sikker greit. Kjøp mye ammo, det går fort noen skudd på leirduebanen! Lykke til å kos deg

 

Andreas

 

Perfekt til leirduer, men ikke finn på å bruke dette til jakt! Til det trenger du kraftigere ladning og større hagl. Mye skadeskyting som har funnet sted pga. bruk av treningsammo.

Ang. pris så pleier det å være meget gode priser på skudd. De kjøper som regel opp i paller og har lite eller ingen fortjeneste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...