Jump to content

270win i varmint


ols3n

Recommended Posts

Tror ikke de lager den varianten. Men vil du ha en Remington med tung 270win pipe er det bare å kjøpe en billig brukt i 30.06 og få en børsemaker til å sette inn ei pipe i 270win og si den skal være lang og tykk :wink:

 

Brukt 700 i 30.06 uten optikk eller med billig optikk går for rundt 3-4000kr. Ny pipe og børsemaker arbeid rundt 5000kr for ei blånert pipe og ca 1000kr til om du vil ha den i rustfritt.

 

Da havner du på 8-9000kr for børse slik som du vil ha det.

Link to comment
Share on other sites

Aha men da spørr jeg sikkert domt men kan jeg bruke den 270w jeg har fra før da ell må jeg ha en 3006? Har du eller veit du om noen børsemakere i distriktet rundt Lillehammer som gjør detta ? :-)

 

Klart du kan bruke den rifla du har :D Trodde du skulle kjøpe rifle jeg og ville ha en Remington med tykk 270Win pipe :D Hør med Tore Sivertsen børsemaker på Skreia. Han har hyggelige priser og rask leveringstid. Vet ikke hvordan det er med Lilja pipe, men han kan vel skaffe det eller noe annet bra.

Link to comment
Share on other sites

Rafdal tar ca 5500 for ei rustfri Lilja. Alle prisene hans står på hjemmesiden.

 

Hadde tykt løp (ca 20 mm) på den ene 270èn min. Den gikk godt. Løpet er gammelt nå, skal bytte. Ankepunktet er at det er ikke moro å ha såpass tungt løp på ei rifle til bevegelig jakt. Skal en gå lite og sitte på post, er det greit. Mitt var 60 cm men det går an å prøve 65 på en 270. Ikke verre enn at du kapper det siden, hvis du ikke er fornøyd.

270 er en super patron. Lett å lade til, og går godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...