Jump to content

På jakt etter hagle


AreGaasland

Recommended Posts

Hei

 

Jeg er på jakt etter en hagle i prisklassen rundt 4000, med mulighet til å gå opp i ca 6000,-

 

Har ikke tenkt å gå på jakt i første omgang, er helt ny som jeger og ønsker å få opp en god del skudd på banen før jeg retter våpenet

mitt imot noe levende.

 

Har ingen problemer med at det er et brukt våpen, men foretrekker å bruke butikker i Bergensområde pga det er godt å ha kjentfolk

å gå til. Men vet ikke så mye om dette, er jo helt fersk.

 

Vil ha en o/u hagle :)

Link to comment
Share on other sites

På jakt etter hagle ja... De blir jo fort ødelagt om du skyter en da, men! :lol:

 

Ehm... Sorry...

 

Baikal er nevnt. Ellers er det bøttevis med tyrkere.

 

De aller fleste vil ha 12/76 da. Nyere våpen som er pent brukt til fem seks tusen kan være bedre kjøp enn nye til samme pris. Det er jo slik at tyrkerhagler har en noe ruskete rykte. Baikal er heller ikke hva det var i følge onde tunger, men det har jeg ikke peiling på selv. Det kan nok andre her avvise blankt!

 

På Finn.no står det feks Lanber, Bettinsoli og Rizzini innefor budsjettet. Kan være noe å se.

 

Ellers går det an å høre med våpenbutikker. Flere har brukte våpen, og det er søren ikke alt det er like stor omløpshastighet på, så om du kommer med godt bud på noe, kan det hende du går hjem med billig børse med godt navn.

 

Bruktvåpen hos J&F finner du her: https://www.facebook.com/bruktvaapen?ref=hl

 

Ellers, fikle, klå, ta på, berør, se, glan, titt og glo. Finn en som passer deg og ikke oss andre her på forumet, selv om vi selvfølgelig vet aller best, hver gang. ;-)

 

Selv meldte jeg overgang fra 12'er til 20'er for to år siden og har ikke sett meg tilbake siden. Og nå har jeg jaggu meldt overgang fra høyre- til linksskyting. Så nå står en Beretta halvauto i 20/76 i skapet (shimset fra høyre til venstre. Kjøpt fordi det går an å gjøre om dersom det ikke funker med links). Denne ga jeg "hele" 4 500,- for. Gidder ikke gi stort for noe så stusselig som hagle, og spesielt halvauto, men den funker selv om det bare slenges i skapet uten puss. Tror jammen jeg pusset den i juni eller noe slik... Men det er i hvert fall et eksempel på at det går an å gjøre gode kjøp på gode merker om man leter litt. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...