Jump to content

Marlin 1894ss


morlie

Recommended Posts

Har tre bøylerifler - bla. en 45/70 GG (og angrer på salg av tre andre :? ).

Den har jeg Leupold QR montasjer til, hvor en ghost-ring er innfelt i bakre base - som er justerbar i høyde/side.

Ypperlig å bruke opptil 40-50 m.

Når sludd - og snø tetter alt annet - er det ok å ha brukbare jernsikter :wink: .

 

Har en Leupold 1,5-5x20 som dagkikkert, og har kjøpt en Kahles 3,5-10x50 m/lys - for litt dunklere forhold.

Forsøkte meg også med et fjerde siktemiddel - en rødpunkts Docter.

 

Men montasjen - var for simpel - til å kunne ta/av på uten treffpunktsforandring.

Og fant ut at på avstander jeg ville bruke den - klarte jeg meg godt med ghost-ringen, og skrinla planen om utgifter til en skikkelig montasje.

 

Dette er bare et arbeidsjern - og stygg nok - til å ikke være forsiktig med den.

Vekt?

3,2 kg uten kikkert.

Med Leupold og ringer - 3,6 kg.

 

Løpet er ikke Micro-Groove, og går derfor like godt med bly og mantel.

Kan også skyte bly og mantel omhverandre - uten noe problem.

 

357`en som har Micro-Groove - går dessverre ikke noe særlig bra med bly, men til gjengjeld - skikkelig bra med mantel :thumbup:

 

Også samme erfaring med et par 44 Mag - med Micro Groove.

 

Etter at GG`en kom i hus - er det sjelden at jeg bruker noen av de andre riflene.

 

Det må isåfall være - for at "bruksområdet" skal overholdes :)

 

Løp og kjøp :!:

Link to comment
Share on other sites

Presisjonsmessig sies det at de kan variere litt med årgangene (noe med nye eiere) og type rifling, men hvis man bare lærer den å kjenne så er det helt kurant å holde skuddene innenfor 9'rn på 100 meter'n.

En særegenhet som skremmer vannet av DFDS skyttere er at rekylen slår mer opp enn bakover, så teknikken med å hvile forskjeftet på flathånda er en særdeles dårlig idé, om man ikke ønsker å bli slått til Ridder av den Røde Halvmåne da. :P

 

Min står dessverre ubenyttet i skapet på tredje året nå, men jeg har liksom ikke hjerte til å selge den. :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...