Jump to content

Ønske om rådyrjakt i Nedre Buskerud, Østfold eller Vestfold.


Ramius

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg og en kollega har i de siste årene hatt et rådyr område med 4 dyr på Jevnaker som vi ikke ønsker å beholde av forskjellige årsaker.

Så da lurer jeg på om det er noen som vet om noen områder som kunne vært aktuelle for leie. Tenker da på en mer stabil ordning enn gjennom iNatur.

 

Jeg bor i Røyken kommune, så nedre deler av Buskerud, Østfold eller Vestfold kan være aktuelt. Kanskje også Akershus hvis noen vet om noe der. I Østfold vet jeg jo det er massevis med rådyr, men jeg kjenner dessverre ingen jeg kan kontakte der nede.

 

Så jeg er hjertelig takknemlig for eventuelle råd og hvor jeg bør gå for å forhøre meg eller hvis noen kjenner til noe som kan være aktuelt. Alle forslag tas i mot med takk. :-)

 

Mvh

Morten

Link to comment
Share on other sites

Finne den beste rådyr marken ...

 

Vedr Buskerud: Rådyrbestanden i rovvilt region 2 er svak, og mange jegere har sluttet med denne jakta. Endel grunneiere vil ikke lengere leie ut, dels for å spare dyra, dels for ikke å lure folk.

Gaupekvoten i region 4 har tidligere vært 20-25% av den i region 2, dvs bestanden skal opp. I Østfold har du evt ulve-faktoren i tillegg, dersom du driver med bikkje.

Da lander jeg på Vestfold.... men er ikke veldig kjent der selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...