Jump to content

Beretta 686 vs Browning 525


BjarneF

Recommended Posts

Jeg har begge, å begge fungerer tilfredsstillende etter tusenvis av skudd. Hvilken som holder lengst kan jeg ikke gi et konkret svar på da jeg ennå ikke har greid å slite ut noen av dem.

 

Men, jeg vil si at Berettaen virker hakket mer solid. Begge ruster like fort om en slurver med vedlikehold. Men sånn er det vel med alt.

 

Reiner med at dette ikke var akkurat det svaret du var ute etter, men her er iallefall en video om Berettaen:)

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte Browning B725 Sporter i våres.

Etter å ha prøvd litt forskjellig. Hadde egentlig bestemt meg for å gå for Beretta 682,men det var helt til jeg fikk holde i Browningen. For meg er Browningen mye mer stabil enn Beretta 682 i monteringa. Føler Berettaen har tyngdepunktet noe lenger bak i forhold til Browningen. Browningen har også en nydelig "palm swell" som er som skapt for mine hender. Pluss mekanisk løpsvelger...Andre skuddet går,selv om førstepatron klikker

 

Har skutt ca 4000 skudd med den allerede,og har ikke hatt et eneste feilskjær med den,angrer ikke et sekund!

 

Prøv forskjellige hagler,prøv å vær ærlig med deg selv..hvilken børse DU synes føles best. Folk kan si sitt om hva de mener du bør ha,men det er til slutt du som skal ha hagle.

Link to comment
Share on other sites

En sportinghagle er tilpasset konkurranseprogrammet sporting. I forhold til en jakthagle er den typisk litt tyngre (men en god del lettere enn en traphagle), har gjerne litt lenger løp, kraftigere dimensjonerte skjefter og tyngdepunktet litt lenger fremme. Dyrere konkurransevåpen har ofte også flyttbare balanselodd, f. eks. Blaser F3.

Det er mange som jakter med sportinghagler, og du må nesten kjenne på jakt- og sportingversjon av samme hagle ved siden av hverandre for å avgjøre om du er villig til å bære den med i terrenget eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...