Jump to content

Nytt medlem på kammeret.no :)


MatsGron

Recommended Posts

Hei. Er en 26år gammel gutt (mann?) som alltid har hatt en stor interesse innenfor skytesporten. Har alltid vært fascinert av skytevåpen og mekanikken i de forskjellige våpentypene som finnes.

 

Skyter til daglig i Oslo Pistolklubb som holder til på Ekeberg i vinterhalvåret og Løvenskiold på sommeren.

 

Mine våpen:

 

- P-08 Luger 9x9mm

- S&W Mod 14-3 (Lothar Walther løp og avtrekksjobb)

- Pardini SP22 RF

- X-Esse Mod Stenvaag spesialpistol

 

Mvh Mats

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei! Velkommen skal du være!

 

Ikke ment som kritikk til Lugeren på noe vis. Men ettersom den ikke har en liten hump bakerst, ville jeg tro den var laget før 1937. Mauser innførte temmelig samtidig med denne humpen en overgang til at alle smådeler ble blånerte (og en endring av ørn stempel).

Derfor spesielt at små delene er blånerte samtidig som denne "humpen" mangler.. Vært interessant med flere bilder av den. Beklager om dette ble en smule nerdete ;)

Link to comment
Share on other sites

Åja.. stemmer.. var du som skulle 'omregistrere en luger'.

 

Rammen er antagligvis fra en Erfurt fra første verdenskrig, har tilhørt 104 Saxon infanteri regiment, kompani 2 og er våpen nr 3(?) (litt vanskelig å se grepsmerkingen). Noen smådeler er trolig Mauser produserte eller fått blånering.

Det andre pistolen ser svart ut, -og det oppsummerer alt jeg vet om den ;)

 

Uansett, to fine pistoler!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...