Jump to content

Primere.


Jake

Recommended Posts

Jeg har lest, ladet og testet og ladet mer, testet mer og lest enda mer.

Det er nok enda laangt igjen iforhold til andre her i denne "filen".

Siden det er litt dødt her for tiden, hør på denne:

 

Det skrives masse om forskjellen på primere, hvor "hotte" de er og forskjellig trykk som følge av det.

Jeg synes å ha merket meg at Win209 er i det øvre skiktet og CCI209 i det nedre enden.

Jeg har bare erfaring med disse to så langt. Min erfaring er at CCI209 gir litt lavere, men merkbart jevnere fart.

Jeg følger ikke ladetabellene slavisk, og har i tidligere innlegg gitt uttrykk for akkurat det. Jeg prøver å bruke sunn fornuft og erfaring når jeg prøver meg frem.

Hvis vi da bare bruker feks CCI209, så skulle vi ikke da være rimelig sikre på at trykket var på den rette siden av rødt.

Hva tenker dere.

Link to comment
Share on other sites

Har samme erfaring som deg, hetter varierer mye fra merke til merke (både mht kraft, størrelse og hardhet)

 

Har ALLTID med hvilke primere jeg bruker når jeg noterer ned mine ladedata. Har et excell-ark der jeg legger inn ladedata, kronografdata (både temp og hastighet), presisjon +++

Er spesielt obs på det når jeg nærmer meg maksladninger. Lader ikke ofte opp mot max, presisjonen fins som regel litt lenger ned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...