Jump to content

Forslag til utstilling av samling


cmi

Recommended Posts

Hva er det folk har brukt som underlag til og legge hylsene på ? noe form for papp? Tenkte fikse en utstilling på manne-mann rommet i huset :) Forslag til andre ryddige måter og stille ut samlingen sin? Jeg tenkte litt på og få noen til og frese ut hull i 2"4" planker (kjenner en som jobber med fresing og dreing, gjør dette på 0,nix), men finnes det en bedre løsning, eller penere løsning gjør jeg heller det :)

 

Begynner og bli endel forskjellige stempler og kalibre.

Link to comment
Share on other sites

Større patroner ligger selvsagt best i større "bølger". Må ta med at særlig patroner med bylkule ikke bør ligge i smale "tette" treskuffer, da vil blyet oftest oksydere og bli hvitt, metallskuffer er alltid best.

Tidligere hadde alle delelagere noen smale seksjoner med smale skuffer Kardex(?) ellers så er skuffer for store arkitekt-tegninger meget praktiske.

 

Hvis man lager display for vegg, husk å lage hyllene litt skrå ellers tipper patronene lett, særlig lange patroner med tung kule.

Link to comment
Share on other sites

Det med at blykuler oksyderer er et veldig godt tips, og det viste jeg for så vidt.

Hittil så er det jo bare aktuelt for meg og samle på tomhylser siden jeg ikke har noe samlelisens (enda) :)

 

Sånne stålreoler var jo et hot tips! Det er ikke plassen det skal stå på :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...