Jump to content

Våpenpass Sverige


villmannen

Recommended Posts

Har vært diskutert mange ganger før og søker du, vil du finne mange tråder.

 

Kort:

Du må enten få lyddemperen registrert og få eget våpenkort på denn, for å så føre denne opp i deklarasjonen hos svensk Toll.

Men da Politiet nekter å registrere dempere da de er i fritt salg i Norge, går ikke denne løsningen.

 

Du må da søke om spesiell tillatelse hos Svensk Politi i det omr du skal jakte.

 

 

De fleste dropper demper i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Fikk også greie på at våpenpasset ikke var gyldig i Sverige, men at man slipper toll med våpenpasset.. Utfylling av skjema på nettet skal gjøres. Nummeret du får oppgitt fremvises ved evt kontroll. Må huske og avregistrere etter hjemkomst. Jeg snakket med svensk tull. Det er håpløst slik reglene er. Kjøp rekyldemper/smellforsterker isteden.

Link to comment
Share on other sites

Våpenpasset gjelder ikke i Sverige og demper er ulovlig. Du må fylle ut innførselskjema på nettet. Mulig demper kan påføres der.

 

Dette er helt korrekt, og demper kan/skal føres opp på deklarasjonen hvis du skal ha med denne.

 

Ps! Svensker kan også bruke demper de må bare søke politiet om dette

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Har vært diskutert mange ganger før og søker du, vil du finne mange tråder.

 

Kort:

Du må enten få lyddemperen registrert og få eget våpenkort på denn, for å så føre denne opp i deklarasjonen hos svensk Toll.

Men da Politiet nekter å registrere dempere da de er i fritt salg i Norge, går ikke denne løsningen.

 

Du må da søke om spesiell tillatelse hos Svensk Politi i det omr du skal jakte.

 

Jeg ringte våpenkontoret hos stockholmspolisen forde jeg hadde hørt dette var vrient i Sverige. Der fikk jeg beskjed om å bare skrive det inn i våpendeklarasjonen og ta den med.

De svenskene vi jakter med nede i Malmø området har alle demper, det eneste er at de må søke politiet om dette som vi må søke om en ekstra pipe. Alle får innvilget uten noe stress

 

 

De fleste dropper demper i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

e ikkje sverige med i eøs då? Kvifor gjelde ikkje våpenpasset der?
De har krevt og fått untak. Merk at du må ha våpenpasset, i tillegg til våpenkortet, for å ta våpenet inn i Norge igjen.

 

Dette er også helt riktig, men en totalt idiotisk regel

 

Sauerhansen

Ja.

 

Det er bl.a. fordi ansvaret for dette er del mellom politiet, som utsteder våpenkort som gir lov til å eie våpen i Norge, og tollvesenet, som har kontroll med farlige ting som passerer inn og ut over grensen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...