Jump to content

Får ikkje skrudd ny Meopta nok til venstre.


Linduvarri

Recommended Posts

Hei, skaut inn ein meopta meostar 3-12x56 i helga. Det vil seia; skaut nesten inn. På 30 meter manglar eg 3 cm på å treffa i senter. Våpenet er remington vls og montasjen / klakkane er Leupold standard i stål. Eg har hatt to sikter i montasjen tidlegare, og aldri hatt problem med å stilla kikkertsiktet. Har vurdert å skru ut venstre skrue på bakre klakk, slik at kikkerten vert dreid meir mot venstre. Den har eg tidlegare skridd til med lock-tite. Alternativ to er å kontakta forhandleren og be om hjelp. Nokon som har tips ?

Link to comment
Share on other sites

Dersom Basene og ringene har vært sentrert med andre kikkerter tidligere, ville jeg først kontrolleret at alt sitter som det skal. Hvis jeg ikke finner feil i monteringen ville jeg tatt kontakt med forhandleren før jeg begynte å justere ringene på basene.

 

Det kan være at montasjen din er skjev, men dersom du har hatt to sikter på den tidligere virker det litt søkt.

 

Så mitt råd er å få kontrollert kikkerten før du begynner å fixe på riflen

Link to comment
Share on other sites

Hei, skaut inn ein meopta meostar 3-12x56 i helga. Det vil seia; skaut nesten inn. På 30 meter manglar eg 3 cm på å treffa i senter. Våpenet er remington vls og montasjen / klakkane er Leupold standard i stål. Eg har hatt to sikter i montasjen tidlegare, og aldri hatt problem med å stilla kikkertsiktet. Har vurdert å skru ut venstre skrue på bakre klakk, slik at kikkerten vert dreid meir mot venstre. Den har eg tidlegare skridd til med lock-tite. Alternativ to er å kontakta forhandleren og be om hjelp. Nokon som har tips ?

 

 

Om det er slik jeg forstår deg: du har leupold std ringe og baser. Disse kan side justeres. Det er 2 skruer, en på hver side. Du løsner den siden du ønsker å dra kikkerten til. Skru til skruene. Ville evt tatt ein loddebolt bort til skruene, varmet de og sett om dette løste opp locktiten noe. Dette har skjedd for mange her på min lokale skytebane og det har alltid løst seg ved å løsne på skruene og sidejustere kikkerten. Midtstill kikkerten før nye testskudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...