Jump to content

Hei, fint forum for en fersking med mange spørsmål


HeBo

Recommended Posts

Hei, har akkurat registrert meg som bruker da jeg har brukt en del timer på å lese i forumet den siste tiden :) .

 

Har holdt på med rype jakt i snart 20 år, men har etterhvert fått lyst til å prøve meg med rifle også, men har ikke skutt med rifle siden forsvaret så jeg føler meg rimelig fersk på dette området. Holder på å sjekke opp alt fra tilgjengelige skytebaner (helst med elektronisk anvisning :D ) og et trivelig miljø som har lyst til å ta imot en nybegynner på riflefronten...

 

Har hatt liggende en Browning 30-06 (ombygget til 308) i mange år som jeg aldri har vært på skytebanen med. Skulle gjerne vist litt mer om årgangen på børsa og om den er noe å satse på evt om jeg skal gå til innkjøp av noe nytt. Kjenner ikke historikken da den er arvegods.

Antar at spørsmål rundt denne bør postes i rifleforumet?

 

Er også i ferd med å overta en Valmet 412S med hagle 12/70 + kombi 12/76-308win (med aimpoint 3000) + kombi 12/70+222rem. Iom at jeg allerde har en hagle som jeg treffer godt med er jeg usikker på om jeg kommer til å beholde dette da jeg også har rifla nevnt ovenfor. Må nok lese litt mer på forumet og fundere litt på dette.. :D

Link to comment
Share on other sites

Heisann. og velkommen hit :D Hyggelig at du vil bli medlem her . godt å se at du har bestemt deg for å bli medlem etter å ha lest mye her. Som du skriver så er nok spørsmål om den BAR'en din noe som ville hørt hjemme i rifle. men ikke vær redd for å hverken lage spørsmål, eller stille de , eller lage tråder på forumet. Et lite tips, du sier du søker litt etter baner og slikt. om du skriver hvor i norge du er fra så kan det hende at du kan få både tips om baner og annen hjelp fra lokalkjente her på kammeret. Ha en riktig fin kveld

Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Hei highpower og takk for link :). Tror det kan bli vanskelig å finne svaret på nettet. Det står forsåvidt browning i våpenkortet, men på siden av kammeret er det merket Fab. Nat. D'Armes de Guerre Herstal-Belgique. I følge wikipedia er dette en belgisk produsent som også eier browning og winchester. I tillegg tror jeg ikke løpet eller stokken er original. Har fått et hett tips om at det kan være en børsemaker i nærheten som har satt sammen rifla så jeg kommer til å ta en tur innom han. Får håpe på litt info derfra :-).

 

Graahund; takk for bra tips til skytebaner :-). Er det Bjerkeland skytebane du tenker på? Ser på Enebakk JFF at riflebanen er stengt for i år... Og banen i Ås er det den ute i Kroer? Den ser ihvertfall ut til å ha skyting i helgene så da blir det vel å prøve denne foreløpig :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hei highpower og takk for link :). Tror det kan bli vanskelig å finne svaret på nettet. Det står forsåvidt browning i våpenkortet, men på siden av kammeret er det merket Fab. Nat. D'Armes de Guerre Herstal-Belgique. I følge wikipedia er dette en belgisk produsent som også eier browning og winchester. I tillegg tror jeg ikke løpet eller stokken er original. Har fått et hett tips om at det kan være en børsemaker i nærheten som har satt sammen rifla så jeg kommer til å ta en tur innom han. Får håpe på litt info derfra :-).

 

Graahund; takk for bra tips til skytebaner :-). Er det Bjerkeland skytebane du tenker på? Ser på Enebakk JFF at riflebanen er stengt for i år... Og banen i Ås er det den ute i Kroer? Den ser ihvertfall ut til å ha skyting i helgene så da blir det vel å prøve denne foreløpig :-)

 

Det med baner har du helt rett i. Enebakk åpner ikke før til våren igjen. Men Ås har oppe på lørdager mener jeg. Har ikke vært der på et par år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...