Jump to content

hk rifle montasjen


kilden

Recommended Posts

hei har en stk hk 940 har nå fått tak i et originalt hk05 feste dette er det ikke ringer til og importør har det heller ikke på lager,,,

 

dette feste ser jo ut som et slaks skinne uten ringene,,, passer de eldre zeiss kikkertene direkte i dette festet.... slik at jeg event slipper og bruke ringer..

har prøvd og søke på nett men det var lite og finne om dette...

mvh

kilden

Link to comment
Share on other sites

Hei.Snakka med Steppdekk her på kammret om dette.Jeg vet at han prøvde å montere en zeiss med skinne i den orginale HK montagen og han fikk det ikke til å passe.

Mulig du kan bruke Tikka optilock ringer og bore hull i basen på montagen og feste tikka ringene med en skrue nedenfra.Tikkaringene skrues jo på en base ,så de har innfesting med gjenger.Det beste hadde vært de orginale ringene .

Link to comment
Share on other sites

På nett igjenn... www.hkparts.net kan ha noe, er det ikke samme montasje som på hk300? i så fall har de ringer.

 

Jeg prøvde å montere en 30 år gammel zeiss 3-12x56 med skinne under ja, inni den skinna på kikkertrøret var det to små stålblokker med to skruehøl i hver. Mulig det går å borre høl i støvdekslet og skru fast i de med forsenkede skruer eller bare skru fast en picatinnyskinne og skru fast hva man behager oppå der igjenn. Ser folk liker lette sikter da noen har plagdes med at støvdeksel sprekker eller blir romme i tilpasninga fremme.

 

Jeg bruker bare en aimpoint 9000S på H&K940'n min og er fornøyd med det.

Link to comment
Share on other sites

Da finnes direkte en pictinny - rail på eftermarkedet (tysk fabrikat) som passer til HK 940 modellen og andre eldre halvautomater fra HK. :D Det er bare å sette (inn) på de forberedte montasjebasene. Husker ikke akkurat navnet til denne, men skal undersøke litt.

Link to comment
Share on other sites

Fjernet sitering av innlegg over. Fredrik

 

Jeg antar at din HK 940 har disse "original firkant" hull på toppen til den tidligere std. montasjen? Hvis det er sånt, så er railene presist forberedt til disse firkant montasje - hull. :) Det er bare å sette på, enklere går ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...