Jump to content

Våpensøknad 38 spesial og 357 Magnum


KapteinKork

Recommended Posts

Hei.

Har skutt endel år med 45 ACP (Militærfelt) og 9 MM (Grovfelt).

Har dessverre gjennom årene lagt til meg noen uvaner som jeg har lyst til å luke ut ved å kjøre litt mengdetrening med .22 (Finfelt) - sammen med en personlig trener et par ganger i måneden.

 

Men, har over lang tid siklet på revolver.

Har ingen umiddelbare planer om å stille i mye stevner etc, men rette og slett for kosens skyld og kanskje for å se om revolver-syken vokser frem over tid :o)

Så til problemstillingen.

 

Ønsker en litt tung 357 Magnum (Magnum 1) og en litt lettere og kortere .38 spesial (Revolverfelt).

Ser at flere her inne anbefaler å første søke .38 spesial, så 357 magnum - i frykt av enkelte trangsynte saksbehandlere.

 

Mitt spørsmål.

Hvis jeg først søker 38. spesial (Revolverfelt) og så 357 magnum (Magnum 1) - kan våpenkontoret avslå den siste søknaden(?) ettersom .38 spesial også kan brukes på Magnum 1.

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

38spc har heller ikke lang nok hylse til å være lovlig til 1SM1 (Mag1).

 

Forøvrig har det ikke noe med trangsynthet å gjøre, har du en 357m som kan brukes i 1SM1 skal de i utgangspunktet si nei til flere våpen til bruksområdet.

Merk bruksområdet 1R og 1SM1 har identiske krav til våpenspesifikasjoner, derfor først 38spc deretter 357m eller 10mm auto.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...