Jump to content

Skade på potene


Carl-gustav12

Recommended Posts

Var ute en tur på morran idag da pointeren min plutselig begynte å halte, og det var da bare å komme seg til bilen, studerte han litt når jeg kom hjem og det ser ut som han har sår, eller slitt av litt av potene. Legger ved noen bilder som dere kanskje greier å se hva det er. Noe jeg bør gjøre med dette? Han har aldri hatt noe problem med potene før. Han har og fått ett sår foran utstyret, noe jeg bør gjøre med dette?

1397939_10153415161905105_1360772288_o.jpg

1400613_10153415161810105_992314698_o.jpg

1025422_10153415162370105_401471317_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Poteskadene ser ikke alvorlige ut. Men om en ikke tar hensyn, så kan man få store problemer med at hunden alltid vil være ømfintlig for samme skade.

Bruk potesokk, og gjerne sårsalve (bacmycin eller helst fucidin for betennelse demping). Forøvrig ville jeg ha jaktet med den under streng oppsyn og med hyppige kontroller. Og som sagt, bruk potesokk!

Dette kan ta lang tid før det leger. Poter og tredeputer er stadig i bevegelse, og gror seint.

Vær nøye kontroll og potesokk helt til området har samme hudlag som resten av tredeputen.

 

Når det gjelder det andre såret, så virker ikke det heller stort på bildet, men jeg ville i det minste ha renset det med noen form for rensevæske. Kanskje hatt på sårsalve også.

 

Dette er sagt med bakgrunn i bildene. Det er i utgangspunktet vanskelig å gi råd basert på det, og det kan bli feil. Jeg vil anbefale å oppsøke en veterinær for sjekk.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...