Jump to content

Ønsker å bli med noen på jakt i sør-trøndelag!


Chrono

Recommended Posts

Selv er jeg en fersk og frustrert jeger. Fikk hagla mi litt seint, og føler at jeg ikke kommer igang med jeger-livet. Jeg har vært interessert i friluftsliv de siste 10 årene, men har først i det siste kommet igang med jakt.

 

Min opparbeidede erfaring er trasking på støkkjakt i namdalseid uten å se stort, postert på gjess i orkanger nå i oktober, og for 4 år siden var jeg på rypejakt igjennom friluftsliv i Elverum.

 

Jeg bor i Trondheim, så har jo god tilgang til sjø. Men har ikke båt, og vet for lite om lover, regler, og steder til å komme igang.

 

Hvis noen vil ha meg med på fuglejakt, hadde det vært kjempe!

 

Tar også imot tips som kan hjelpe meg å felle mitt første vilt :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

I områdene rundt trondheim er det mye korn-åkere. På disse er det perfekt å jakte diverse gressender.

Dette er jakt det er lett å få tilgang til hos grunneiere. Det holder som oftest å kjøre innom og spør om lov

Jakta foregår om kvelden i skumringen, og er utrolig spennende og kan føre til mange skuddsjanser. Og best av alt, er at det er billig å komme igang med, da det trengs minimalt av ekstra utstyr. Ei hagle og en eske patroner og du er i gang!

 

mvh

olafen

Link to comment
Share on other sites

Jeg trenger vel lokke-fugler og en fløyte kanskje?

Hvis ikke blir nok sjansen for at de lander akkurat på jordet mitt 3%

 

Jeg ser det selges billige lokkfugler fra NRAFUD

 

Denne er 6 stk canadagås for 500,-

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=29495832

 

Å denne med 6 stk stokkand til 250,-

http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=28693350

 

Noen som har erfaringer med disse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har spurt sikkert 15 gårdseiere, å ei har vært åpen for jakt. Det er med andre ord ikke mange % sjanse for at jeg får jakte der endene sitter.

 

Men hvis noen vil ha meg med på jakt, kjøper jeg inn lokkefugler til det som skal lokkes. + at jeg kan verves i TJFF(verv en venn)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Jeg har spurt sikkert 15 gårdseiere, å ei har vært åpen for jakt. Det er med andre ord ikke mange % sjanse for at jeg får jakte der endene sitter.

 

Men hvis noen vil ha meg med på jakt, kjøper jeg inn lokkefugler til det som skal lokkes. + at jeg kan verves i TJFF(verv en venn)

----------

 

Andekort for Trondheim-Orkanger-Meldal koster 450 kr per sesong.

 

Her er det svært enkelt å få skutt seg noen middager. Bil eller buss til Jonsvatnet. 15min, ender over alt. Lokk er unødvendig. Men badebukse er et must.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...