Jump to content

Skryter litt av min bestefar


Ilatad

Recommended Posts

Må bare poste en tråd om dette ettersom de fleste trådene om eldre folk er neggatift og om hvor dårlig de skyter.

var med bestefar på skytebanen her om dagen så han fikk tatt de siste 5 oppskytings skuddene.

han er nå 86år, men i fin form og beste velgående.

han satte seg på en "stubbe" ladet i 5 skudd og sendte ivei 5 skudd i en samling på ca 5cm.

jeg må bare si jeg er mektig imponert, han skjelver jo litt til vanlig, men når han hold børsa var han stødig som en stokk :)

kan være greit å ha i bakhode før man drar alle under samme kam ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i det store og hele enig med deg, "godt voksne" har som regel mye god erfaring vi bør lære oss å lytte til!

Men, de "godt voksne" er som andre aldersgrupper, det finnes unntaksvis noen som ødelegger for de andre...

 

Kan nevne en liten historie fra min ungdom.

I et bryllup (i ei trøndersk innlandsbygd...) på 80-tallet, skulle det sjenkes dram i små dramglass.

Mannen som skulle gjøre det, var bestefar til brura, "noe" over 80 år gammel.

Han hadde store problemer med å gå, skalv som et aspeløv på hendene, synet var diffust (også før festen begynte...).

Problemet med å sjenke dram ble ikke mindre av at drikken befant seg på en 25l vinballong av glass (en slik god, gammel en med bastfletting rundt.).

Ingen som var der trodde at dette kom til å gå bra, de fleste så vel for seg at flere dager med drypping kom til å gå tapt...

 

Gubben fatta grep om ballongen, sto fjellstøt og skjenka dram i små dramglass uten at det kom en eneste dråpe utenfor, og alle glassa hadde lik mengde drikke i seg!

Han sa etter han satte fra seg ballongen; "Me så goe varu som de kjæm frå'n Birger, så må e vårrå nøye når e sjenke..."!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...