Jump to content

Vil en 9mm kunne "blokkere" for en .38 Super?


TonyR

Recommended Posts

Fortsatt ganske fersk her og har litt oppstartspørsmål. :smile:

 

Ønsker primært å satse på Dynamisk Open, men har skjønt at det ikke er der man begynner. Regner derfor med å søke en 9mm primært til bruk i militærfelt, men kanskje også dynamisk standard/Production sammen med en .22 til mengdetrening og 357 Magnum for å få med meg et par andre programmer.

 

I dynamisk open har jeg skjønt at det normalt er .38 super som gjelder.

 

Vil man få problemer med å få igjennom en søknad på både .38 super til bruk i open og 9mm til militærfelt?

 

Fått anbefalt CZ Shadow som 9mm. Noen erfaringer med denne? Er villig til å legge godt med penger i dette da det er noe jeg ønsker å satse på :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Veldig nyttig med tilbakemeldinger og erfaringer i denne fasen!

 

Skal prøve å få med meg kurset i dynamisk før jeg søker, men skjønt at disse ikke settes opp så ofte. Hvis man kun har kurset i felt (på toppen av obligatorisk sikkerhetskurs, deltagelse i klubben over 6 mnd etc..) Vil man da kunne få godkjent både .22, 9mm og .38 Super på samme søknad? Hørte at søknaden uansett er gyldig i et år og at det derfor kan lønne seg å få på flere våpen på samme søknad for å spare penger (og tid).

 

Noen erfaringer med bra 9mm som duger i militærfelt og er godkjent i Production? Så langt er det som sagt CZ Shadow som frister mest.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst er det ikke sikkert du får godkjent både 9mm og .38 super, kommer litt ann på våpenkontoret ditt. Oslo nekter deg f.eks. å kjøpe open pang i .38 super hvis du allerede har en 9mm som er godkjent i production, fordi denne i teorien er lovlig i open også.

 

Du får uansett ikke kjøpt våpen med dynamisk som grunnlag før du har tatt kruset og er meldt inn i DSSN.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...