Jump to content

howa i 223 med a-tec


kilden

Recommended Posts

hei har gått til annskaffelse av en howa 1500 hougue synt stok i 223 med en a-tech moduldemper

har nå prøvd den med 3 forskjelige skudd

wolf med stålhylser ?? de første 20 skuddene gikk greit men på den andre pk så nekter den og kaste ut hylsene

de sitter fast i kammeret, er dette att kammeret er for trangt eller er det hylsene som er for stor/ og for små i kraven til att de innretter seg etter sluttstykket. Blir de preset fast i kammeret forde kraven ikke smetter inn i sluttstykket, eller setter de seg så fast av andre grunner.eller er det att sluttstykket glipper og ikke klarer og trekke hylsa ut av kammeret. i såfall vil det hjelpe med en polering / forsiktig brotching av kammeret.

er det enkle løsninger på dette eller er det bare og kaste alle skudd på dør, litt synd da de gik greit og jeg har etpar hundre av dem liggende.

 

Det andre jeg har skutt med er helmantlet lapua fmj og lapua mega med blyspiss.

begge disse går greit. det som er et aber er att den blir fort varm etter 6-8 skudd så beynner de og klatre

faktisk så mye som en 2-3 tommer oppover skiva, jeg hadde håpet att det kunne skytes endel med 223 og demper uten og ta pauser.

da tanken var og drive både jakt og mengdetrening med denne 223,en

 

vil jeg kunne gjøre noe med denne klatringen ??

nå har jeg ikke prøvd om den går bedre med og ta av demperen, kjenner jo att demperen blir mye varmere en hva løpet blir.

Til slutt er en det noen som har erfaring med howa 223 og kan annbefale meg en god patron for rådyr.

mvh

kilden

Link to comment
Share on other sites

legger denne opp igjen.

er det ingen som har tips og komme med eller erfaring med att howa begynner og spre/klatre etter 6-8 kjappe skudd?

er det ingen som kan annbefale en god rådyrkule for howa 1500 i 223?

er det ingen som har mulige løsninger på att wulf hylsene blir sittende fast i kammeret ?

 

mvh

Kilden

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

begynner og spre/klatre etter 6-8 kjappe skudd?

+ Har du sjekket at pipa er fritt liggende hele veien inn til kammeret?

 

Rådyr kuler i 223?

+ Om du ladder selv er Winchester sin 64grs PP en het kandidat til alt av mat vilt...

 

Om wulf sitter fast i kammeret hadde jeg sluttet å bruke de og heller funnet et annet merke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...