Jump to content

SWFA SS 3-15x42 FFP Tactical Scope


Hydrox

Recommended Posts

Ser denne kikkerten har dukket opp borte over dammen for noen måneder siden. Finner ikke noe her på kammeret ang. denne kikkerten og da er det jo greit med en ny tråd :)

Den har ut i fra spekken det man kan ønske seg til langhold og får etter hva jeg kan se gode omtaler. Med fokusområde i fra 6 meter til uendelig, mil retikkel og mil justeringstårn så er vi vel inne på noe. Og når den at på til er FFP så begynner det å bli meget interessant. Er det den ultimate kikkert å montere på salongen som har dukket opp? (Har leitet en del)

Jeg har lest at enkelte omtaler den som klarere i optikken enn Vortex Viper PST, men hvor mye man skal stole på det aner jeg ikke. Prislappen er ca 700 dollar og det er i grunnen ikke galt for en slik kikkert hvis den er bra :)

Noen som har meninger og kanskje vet mer om denne kikkerten?

 

Problemet er vel kanskje å få fatt i en med disse exportlovene på hin siden av fjorden....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett litt på denne selv. Jeg har gode erfaringer med SWFA sine kikkerter. Jeg har en SS 20x42 mildot og en SS 5-20x50 HD Mil-quad. Jeg har ikke fått skutt så mye med sistnevnte, men det lille jeg har brukt den føles den optisk LANGT over Vortex PST 6-24x50 med tanke på klarhet og lysforhold. Jeg liker også retikkelet som er det samme som i 3-15. Det beste med den er kanskje at den er veldig lite kresen på øyeplassering selv på 20x. For meg som sliter litt med sånt pga briller var dette en stor positiv overraskelse. (den koster nesten det dobbelte av PST også da).

 

3-15x42 får mye skryt der borte, og jeg har lyst på en sånn på .17 hmr/22 wmr'en. De dukker opp på ebay av og til, til salgs fra privatpersoner, og de kan jo kanskje overtales til å sende den til Norge via Jetcarrier. Ellers går det fint å få en venn i USA til å bestille fra SWFA og deretter sende den til deg.

Link to comment
Share on other sites

Det var dette jeg la merke til når jeg begynte å grave rundt på nettet etter info om denne kikkerten. Det er ikke noe negativt å finne om den og det later til at den er ettertraktet. I forhold til innholdet så er den ikke stor og tung heller :)

Jeg har en Viper PST 6-24x50 som jeg er fornøyd med, men noe dassrull effekt er det i den. Lurer litt på hvordan denne SWFA kikkerten er på det området.

Er dette en bra kikkert så har den alt jeg har ønsket meg på salongen :)

 

Hvordan er det å ha en slik i bagasjen med hjem i fra USA, kan det bli trøbbel av det når man reiser ut av landet der borte?

 

Kan en evt. kompis der borte havne i noen form for trøbbel med å sende den i posten til meg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...