Jump to content

Tillatelse for ny pistol 32 kal


runev78

Recommended Posts

Kommer ann på hva slags type .32 du skal ha og til hva?

 

Er det rørtang til grovpistol/felt er det problemer siden du har pistol og revolver som antageligvis er lovlig der. Det kan gå å argumentere for at de ikke er konkurransedyktig i grov-grenene, men det kommer helt ann på våpenkontoret ditt.

 

Er det derimot en PPK el. til spesialpistol skal det gå greit, da jeg antar 9mm er for stor for boksen?

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt er dette desverre litt avhengig av hvor du bor og hvor vansklig ditt våpenkontor er ...

 

Har selv planer om å søke .32 matchpistol etterhvert til baneskyting i grovprogrammet og hurtig grov og vil begrunne dette med at allerede eksisterende pistol i 9 mm og revolver i .38 ikke er egnet til mitt formål som er konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt er dette desverre litt avhengig av hvor du bor og hvor vansklig ditt våpenkontor er ...

 

Har selv planer om å søke .32 matchpistol etterhvert til baneskyting i grovprogrammet og hurtig grov og vil begrunne dette med at allerede eksisterende pistol i 9 mm og revolver i .38 ikke er egnet til mitt formål som er konkurranse.

Du har en annen viktig ting også, og det er at Grov tillater 1000 gram avtreksvekt. Derved vil en 9mm eller 38 som normalt holder 1360 eller

høyere for feltprogrammene ikke vere like egnet i konkuranse. Så både kaliber og innstilling på våpenet på en 9mm/38 er i totalt disfavør

konkuransemessigt mot en 32 match.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...