Jump to content

Hjelp fra en med nyeste QL


ThomasS

Recommended Posts

Kan noen med nyeste QL hjelpe meg med noen data? Jeg har bare en gammel versjon.

 

Kaliber: 450 Marlin

Kule: Barnes TTSX 300gr

COL: 71mm (1mm friflukt)

VV-Krutt: N110 - N120 - N130

Norma krutt: N200 - N201 - N202

 

Hvis dette blir mye, kom helst med N110 og N200 for det er de jeg har på lager pr dags dato.

 

Jeg trenger rødstrekdata for disse. Ikke større fyllingsgrad enn 102%. Så starter jeg 10-15% lavere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe erfaring med kaliberet men hadde nå quickload v 3.6 tilfeldigvis oppe.

Hvis denne kulen er riktig:

diameter .458

300grains

TTSX BT 45872

Dette ga 38.3grn VV N110 på maks trykk, mens Norma 200 traff 102% fylling på 49.1grn

 

Det som uroer meg litt er at det står BT, altså boat tail, men quickload hadde ikke noe data på tail/base shape, så jeg er redd for at hylsevolumet blir feil og dermed også trykket. Før du i det hele tatt tar dette med en klype salt en gang, sjekk om dette stemmer nogenlunde med ladedata for liknende kuler i tilfelle dette er helt på bærtur.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en liten BT på kula ja. Den må også settes temmelig dypt, så kompromert ladning N200 høres ikke tåpelig ut. Jeg skal sjekke mer rundt. Jeg har aldri ladet så lette kuler i 450 før, og ladedata er temmelig nær ikkeeksisterende.

 

Hvilken fart får du med 50cm pipe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...