Jump to content

Bergset jaktjournal!


Bergseten

Recommended Posts

Nå er det bere 2 veker til hjortejakta og eg har snakka meg til eit fritt dyr.

eg har lov og jakte i heile grenda så terenget er omtrent 6700mål totalt med alle gardane.

 

i denne vesle fjellbygda som eg kjem frå er der ikkje noko grove mengder med hjort, men det vart totalt utdelt 9 løyve. og eg har kanskje sjanse på få skyte to dyr. (Har eit søsken barn som har lite tid og jakte (to helgar) som og har fått fritt løyve).

 

pga. mykje tett skog er det nukk bøjakta som er mest brukte metoden, men eg har no ei rifle til bøjakt og ei til skogsjakt.

 

Dette er mitt andre år på hjortejakt og etter sukssesen i fjord så måtte eg jakte i år og.

 

skaut ein 3-grainar med 64kg slaktevekt ikkje veradas største dyr, men

 

børsene eg skal bruke er mine to remington 700:

 

 

 

 

Remington nr.1

 

dette er my first love, den fyrste rifla eg fekk meg. brukte konf pengane mine til å kjøpe ei pakke med sps i 30-06 med demper og kikkert....

 

har vorte eindel modifikasjonar sidan det.

 

blant anna montert denne heime snekra saken

 

normal_20130328_170227.jpg

 

dette er ei forholdsvis lett børse. rett under 4 kg ein plass

 

men den er utruleg dårleg til bøjakt. grunna at det er eit raudpunkt sikte som står på ( Vortex strikefire)

 

kjempe sikte til skyting ut til 100 meter i greie lysforhald. kan anbefale det til alle som vil ha ei lett skogsbørse

 

 

 

Remington nr.2

 

 

Remington sps Varmint 308

 

kjøpte denne brukt for ein grei sum. den var alleraide gjenga. det fyrste eg gjorde var å bytte stokken på dette stykke norsk jordbrukredskap :D

 

normal_DSC_0426~0.JPG

 

her montert i nye stokken

 

normal_DSC_0428.JPG

 

denn er justerbar alle vegar og det er fint.

 

Bell & carlson stokken er ein fantastisk god stokk og skyte med, men den er altfor tung, men det går no bra når rifla berre skal brukast til langhold og jakt på bø :winke1:

 

 

 

På varminten har eg tenkt og installere eit undebeslag med box magasin.

 

kunne og tenkt det på sps sånn at den vart litt ala Ruger gsr

 

 

 

eg kjem til å skrive om det som eg tekk føre meg gjøna jakta på storbukken :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Då!!! vart det smell. fyrste dyret denne sesongen :D:D

 

 

det starta med at eg vart sittande altfor lenge å prate med nokre venner og kom meg ikkje heimat før klokka var 02.35.

og etter å ha skrudd på tv-en, vart eg sittande med ein gammal "Arnold Schwarzenegger" film, med dårleg dialog og heile action pakken.

 

etter slutten på filmen nærma klokka seg 04.00 og eg bestemete meg for å gå ut på tur. I den lille fjell bygda eg er i frå, er det stort sett

berre to valg for meg når ein skal gå på bøjakt(med mindre eg skal jakte på far min sin grunn)

 

oppover bygda eller nedover bygda. hadde eigentleg planar om å gå nedover for der hadde eg fått beskjed om at det var sett hjort.

men denne natta var det kraftig skodde nede i bygda (rundt 300-400 m.o.h(eg bur på ca.420)) så eg tenkte at det var best å komme over den

og opp på bønane til naboen som forhåpentleg vis var skodde frie...(naboen er jaktvaldleiar)

 

Det er ein av dei plassane med flest hjorta på bønane.

vell oppe på garden hans hadde eg tatt post bak ein tre stamme rett ved sida av meg var eit kryss med fire inn til det.(dyrkingvegar)

satte der ei stund og venta på lyset. då eg såg rett oppover eine vegen (satt oppe med gran hekken det går ein veg rett opp mellom bønane) der kom det to lysande auge og ein svart pels dott på størrelse av ein rev, men det var så mørkt at eg såg berre auga og omrisset av dyret.

 

normal_jakt123.JPG

 

 

etter dette la eg meg inn på lada til naboen sånn at eg var litt betre skjult. satt å venta der til lyset var så pass at eg såg heile bønen,

men der var ikkje eit dyr...har nukk støkt dei tenkte eg, jaja, får sjå å komme meg heimat å se om der er noke.

 

 

hengte børsa på skuldra og sette fart ned igjøna tune til naboen, gjekk rett igjøna hagen hans. det var fortsatt litt mørkt. når eg passerte huset så var eg heilt andre plassa i tankan når eg plutseleg såg to kalvar som spratt opp (spratt like mykje eg :lol: ) Heilt fortumla som eg var røska fram rifla, med raudpunkt sikte på og såg ikkje noke, ikkje ein skit. vart så sinte at eg visste ikkje kor eg skulle gjere av meg, vart berre ståande å sjå på dyra som gjekk der (1 bukk, 2 kolle og 2 kalva.)

 

nei no var det nukk sette farten rett ned vegen og haimat på tunet, det var nukk no gadde eg ikkje å jakte meir dinne helga.

men då eg kom heim tenkte eg at det var no like greitt å sjå på innmarka der og. kunne no gå inn til besta for noke kaffi viss ho hadde vokna. klokka var nært 06.00 då hadde eg sett over innmarka heime, men ikkje eit dyr... kan ha noke med sauene som går der. men, men

 

 

på turen heim att gjekk eg innom besta og besten, men dei sov endå.

jaja. var no berre å fortsette vidare tenkte eg og rusla dei 200 metera heimat....

 

halvegs på denne ferden frå besta og heimat, hadde skodda letna nede i bygda. og såg ned på ein bøn som vi pakta... og der gjekk det pina det 3 dyr...

Eg kasta sekken av meg i fart og lødde i skot i rifla menste eg sprang rett nedover dei bratte bakkane. skulle springe 150 høgdemeter ned på 300meter i luftlinje omtrent. og kom ned til

eine naboen og inn i hagen. han bur rett over bønen. komm inn i mellom nokre ripsbusker og kikka etter hjortane. Såg bort der eg hadde sett dei.......ikkje eit dyr :shock:

dreide blikket langsbønen då eg såg der stod ein kalv på litt hold. eg venta. det kom eit dyr til. ei gammal kolle og enda eit ei litt yngre og mindre kolle.

 

eg venta litt lengre, den yngre kolla gjekk med litt avstand frå dei to andre dyra. lista meg fram om buska heiv opp børsa og sikta.

 

Pang! skaut fyrste skote, det gjekk rett igjøna og slo opp jord så spruten stod. tok kjapt lade grep

kolla hadde flytta seg 2 meter, men stoppa. Begge kollene hadde stoppa. kolla som eg hadde skote på stod med haude og framføta bak eit tre og i ein ganske skrå vinkel under meg

 

eg sikta på nytt....Pang!! denne gang skaut eg ned i ryggen og dyret datt rett om, ladda om for sikkrheits skuld. og gjekk litt fram så eg såg heile dyret.

dyret hadde nukk daua om eg ikkje hadde skote det ein tredje gang og, men for human avliving skaut eg eit siste skot heilt nærme brystkassa i nakkjen.

 

då var kampen over fyrste dyret på valdet denne sesongen.

 

VART Eit fjordyr 8)

 

normal_DSC_0462.JPG

 

normal_DSC_0463.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

då var det på tide å skrive litt her igjenn. det har skjedd mykje i det siste.

 

har fått jakt litt

 

rypejakt.

 

ein kamerat og eg var på rypejakt. hadde 3 daga på hytta.

flott ver og fantastisk norsk natur

 

normal_20131011_112704.jpg

 

Ivrig jeger

 

normal_2010-12-30_14_04_43.jpg

 

Er absolutt ingenting som etter mi meining, slår det å leve på ei hytte heilt uten noko form for fasaliteter.

har senger. men det er det einaste luksusen på denne flotte hytta

 

 

normal_20131011_155231_Richtone%28HDR%29.jpg

 

flott natur. var ikkje lett å vere sint for at rypene datt ut for kanten der eg ikkje kunne følge.(skaut to stykk i flukt)

 

normal_20131010_162032_Richtone%28HDR%29.jpg

 

på veg heim uten fugl :(

 

 

Ellers så har ein kamerat av meg skaffa jakt, vi skal no skyte 12 hjorta (om vi greie)

gleda meg som ein unge.

 

har lagt ut rev åte og montert 500w lys på hytte veggen. tenkje det er ikkje mange som har like fin jakt bu

 

 

normal_20131109_140658.jpg

 

 

åte fekke eg ikkje bilde av, men det ligge under eit nett som er nagla fast i bakken.

 

 

åte som er brukt er slakte avfall frå saud. (eg har slakta, med hjelp av slaktar(opplæring))

 

det er ein stolt tradisjon det å holde pinnekjøt, spekjemat og Fenalår sjølv på garden her.(pluss dei som er slektningar.)

 

normal_20131109_111645.jpg

 

 

slakta lam. det er lamma som vert slakta (bedre kjøt)

Link to comment
Share on other sites

Tok det i to trådar...

 

har i det siste fikla litt med oppsettet på børsene mine. dei har vorte oppgradert begge to.

 

noke av det eg lærte då eg skaut hjort i år er at eg stort sett berre jakt på innmark. og nei det er ikkje posteringsjakt eg drive med.

 

jaktmetoden som eg bruka går ut på å forflytte seg frå bøn til bøn heilt til ein finne dyr. dette gjer ein helst tidleg morningen. det føre til at raudpunkten som eg hadde på børsa vart heilt ubrukeleg. (er flytt over på ein browning SA-22)

 

så eg bestemte meg for nytt sikte. ente opp på eit meopta med 7x56 med lys. fekk ein pris eg ikkje kunne avslå 6.5k.

Eg vart positivt imponert. det er eit kjempe sikte til skumring og bøjakt der du ikkje trenge veldig lav Zoom. anbefalast til alle som er ute etter ein sånn kikkert.

 

normal_20131014_223701.jpg

 

 

børsa med kikkerten

 

30-06 sprg. heimelada ammo. bruka Speer deep Curl. det lika børsa godt. (samla 5 skot innafor 10-eren på 100m. har bilde av ein serie

ladinga er 180grs. kule og 46.1grs. trur eg har ikkje tabellen min her. skal anskaffe kronograf ein gang då skal eg måle fart. løpet er ca. 60cm langt

 

normal_DSC_0403.JPG

 

skote med raudpunkt og harris kopi tofot. ikkje noko meir.

 

normal_DSC_0404.JPG

 

var visst ein 9 ar her og men, men.

 

 

på den andre remingtonen min har eg investert i ny stokk og boks magasin.

 

 

normal_20131017_174646.jpg

 

er av typen Wyatt's outdoor. og passa rett i stoken.

 

er strålande fornøgd

 

normal_20131017_222132.jpg

 

 

i gamle stokken... bytta den for den var tung og litt klompette. men den var god og skyte med.

gjekk for ein litt taktisk std. stokk. Det er noko av det tøffaste eg veit når det er sånne stokka på børse med tjukt løp

 

 

normal_20131108_200638.jpg

 

må seie meg fornøgd med den riggen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

suksess!!!

 

sidan hjortejakt er den jakta eg foretrekke så må ein jakte når ein kan.

og i helga var det både måne og snøv. det må utnyttast

 

 

på fredags kvelden var eg ute og kikkra litt før eg skulle sette meg inn i fjøsen til naboen.

då eg kom inn i fjøsen og skulle late opp glaset så såg eg at der stod ei kolle.

 

sette fart ut av fjøsen og rundt heile lada(sparka av meg skona og sprang i sokkelesten(var jekla kaldt))

 

 

bilde av dyret

 

normal_20131213_232909.jpg

 

 

for dokke som lure på kvifor vomba ikkje er teke ut av dyret så har det med teknikk å gjere.

det var for å teste ut metoden som eg bruka på saude:

 

Når ein er ferdige å flå dyret og har heist det opp så sige all innmat ned over mot halsen.

dette gjer at det vert eit holt rom mellom låra(der det ikkje er fare for å stikke hol på vomba)

så stikke du heile handa inn og stikke bladet på kniven ut. deretter er det berre å sprette skinnet uten å skade vomba på nokon måte. lett og enkelt

vomba dette ut av seg sjøl(må skjerast laust det som heng fast)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...