Jump to content

Sporsele til dachs


Forstkandidaten

Recommended Posts

Hei, jeg har en strihåret dachs som brukes som bandhund/lurhund og ettersøkshund. Jeg sliter litt med å finne en god ettersøkssele til han. Han er ganske stor for rasen, grov i bringe og nakke. Har hittil brukt kennel selen, og jægerens kombisele. Kennelselen var egentlig den beste, men bikkja endta opp med skikkelige gnagsår bak bogbladene.. kjøpte derfor i hui og hast en jægerens kombisele på Felleskjøpet som så bedre ut, men denne blir for trang rundt nakken slik at han strøpes om han blir litt ivrig, samt at denne selen ellers ikke sitter noe godt på hunden. Jeg kunne nok kjøpt en størrelse større kennel sele, men tror denne da blir for stor. Det jeg lurer på er; er det noen som har tips til en god sporsele til denne rasen?

 

Mvh Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Har brukt en sporsele(Dogwear) som jeg synes er veldig bra. Den skal også være tilpasset Dachs. Min strihår-frøken er stor av størrelse -og selen er helt perfekt i størrelse 4(kan ikke være mindre). Selen skal være forholdsvis nyutviklet i samarbeid med forsvaret.

 

Omtale: "Finnes i to ulike modeller: Universal og Dachs.

Sporsele Dachs er spesialtilpasset hunderasen dachs, mens Universal passer de fleste andre hunderaser."

 

 

Trykk på flippen "sporsele". http://www.non-stopdogwear.no/index.php/nsdw/Produkter/Trekkseler#

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...