Jump to content

Ny kniv til meg selv


sako.

Recommended Posts

Har laget meg en skikkelig kniv til meg selv, bør jo ha en like god kniv selv som de jeg lager til andre :-)

Bladet er 4x30x100mm RWL-34 customlaget på bestilling av Ingermar Nordell

Skaftet er Dessert Ironwood, bøffelhorn, messing/sort vulkanfiber mellomlegg og mosaicpins.

Slira er i 2,5mm shaftlær farget sort og blodrød med 6,5 og 9,3 hylsebunner som dekor. Dobbelt oppheng, kan brukes hengende fritt og lavt, eller fast og høyt ved å bruke hempe rundt hylsebunn i beltestroppen.

 

qxmfwl.jpg

 

kdpc2o.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Syns kniven ser veldig fin ut.

Stilen skal jeg ikke si så mye på, men personlig foretrekker jeg kniver som ikke har så høye blader, om du skjønner hva jeg mener.

Denne har en ryggbue som går veldig opp igjen over nakken på bladet. Jeg foretrekker at de går i flukt hele veien. Men som sagt smaksak dette.

Hylsen som du har brukt til feste til stroppen, er dette kun dekor? Går den helt igjennom og inn i sliren?

Du vil isåfall ikke få problem med at dette gnager og lager merker i kniven?

Ellers har jeg kikket på den andre kniven du nylig lagde, og må si den er også veldig fin, men jeg kommenterte på denne, som er veldig lik, men en forfinet versjon av den andre.

Stå på og lag fler!

 

Mvh

Berserk

Link to comment
Share on other sites

Syns kniven ser veldig fin ut.

Stilen skal jeg ikke si så mye på, men personlig foretrekker jeg kniver som ikke har så høye blader, om du skjønner hva jeg mener.

Denne har en ryggbue som går veldig opp igjen over nakken på bladet. Jeg foretrekker at de går i flukt hele veien. Men som sagt smaksak dette.

 

Har bestilt et blad nå hvor ryggen danner er jevn bue. Tanken bak det designet var å ha en fordypning til tommelen når man flår, da har ihvertfall jeg tommelen liggende på ryggen av bladet.

Hylsen som du har brukt til feste til stroppen, er dette kun dekor? Går den helt igjennom og inn i sliren?

Du vil isåfall ikke få problem med at dette gnager og lager merker i kniven?

 

Hylsa går igjennom stroppen ja, men vil ikke gnage på skaftet, fordi skaftet sitter lavere i slira slik at hylsebunn kommer over.

 

Ellers har jeg kikket på den andre kniven du nylig lagde, og må si den er også veldig fin, men jeg kommenterte på denne, som er veldig lik, men en forfinet versjon av den andre.

De er like i formen ja, samme materialer bortsett fra mellomlegg og bøffelhorn.

 

Stå på og lag fler!

 

Det kommer nok flere, bare jeg får bestilte blader og skaftemner i hus. Lang ventetid på noe av det, har ventet i 16 mnd. på nytt blad fra en leverandør.....

 

Mvh

Berserk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...